آغاز مطالعه طرح اجرایی خط متروی شیراز به سمت شاهچراغ(ع)

شهردار شیراز گفت: در سال جاری طرح اجرایی خط متروی این کلان‌شهر به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمد حسن اسدی در دیدار با تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی الکاظم شاهچراغ (ع) با تأکید بر اینکه سومین حرم اهل بیت (ع) نماد قوی برای شهر شیراز است، اظهار کرد: از جمله مؤلفه‌های بارز شهر شیراز وجود ظرفیت‌های مذهبی و گردشگری است، لذا محوریت در شهرداری شیراز حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، حضرت سیدعلاالدین حسین (ع) و سایر امامزادگان بوده است که نیازمند همکاری دستگاه‌هایی از جمله میراث فرهنگی است که با اصلاح قانون در حفظ بافت تاریخی شهر شیراز در این راستا تلاش کنند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین الگوی هر شهر فرهنگ و اخلاق شهروندی آن است و توسعه فرهنگ شهروندی و اخلاق اسلامی برکات فراوانی دارد.

شهردار شیراز با اشاره به وجود ظرفیت گردشگری این شهر، تصریح کرد: با ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت سرمایه‌گذاران در احیای بافت تاریخی و فرهنگی باید ظرفیت‌های این بخش افزایش یافته است و توسعه اماکن اقامتی به ویژه برای زائران مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری طرح اجرایی خط قطار شهری شیراز به حرم مطهر مورد مطالعه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: معتقدیم یکی از راه‌هایی که می‌توان حرم‌های مطهر در شیراز را از بن‌بست دسترسی خارج کرد، اتصال خط مترو به این اماکن متبرکه است.

محوریت بارگاه مقدس شاهچراغ به عنوان سومین حرم اهل بیت مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) در این دیدار گفت: محوریت این بارگاه منور در شیراز و ایران اسلامی به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: معتقدم فرصت خدمت کردن همراه با آزمون و عبور از گردنه‌های سخت است، اگر خوب عمل کنیم در خدمت به خلق و خدا موفق خواهیم بود، خدمت به محبان اهل بیت (ع)، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم فرصت مغتنمی است و باید همواره قدردان خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول دوره مسئولیت خود باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) با تاکید بر اهمیت کار و تلاش به همراه برنامه‌ریزی و اولویت سنجی در امور، خاطرنشان کرد: برای خدمت به مردم باید ریل‌گذاری صورت گیرد، همچنین محوریت این بارگاه منور در شیراز و ایران به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 614893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.