خرید خانه‌های مقرون‌به‌صرفه توسط شورای شهر لستر

شورای شهر لستر برای خرید خانه‌های جدید و مقرون‌به‌صرفه به ارزش ۵.۵ میلیون پوند اقدام کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لستر در راستای کمک به رفع نیاز شهروندان خود به خانه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر، برنامه‌هایی برای استفاده از حق خرید نقدی ۲.۴ میلیون پوندی خود تدوین کرده است. این نهاد قصد دارد ساختمان «زیپ» واقع در خیابان «رایدال» در نزدیکی مرکز شهر لستر را به قیمت حدود ۵.۵۵ میلیون پوند خریداری کند. این خرید برنامه‌ریزی‌شده به پاسخگویی شورا به تقاضای رو به رشد برای مسکن ارزان‌قیمت یک و دو خوابه در سراسر شهر کمک می‌کند.

شورای شهر لستر قرارداد را به گونه‌ای تنظیم کرده است که تمام اجاره‌نشین‌های فعلی منطقه تا تابستان ۲۰۲۳ صاحب مسکن ارزان‌قیمت شوند و به این ترتیب از ایجاد بی‌نظمی در منطقه و مواجه شدن شهروندان با مشکل پیشگیری شود، چرا که نیاز مبرمی به مسکن ارزان‌تر در شهر وجود دارد.

شورا اعلام کرده است که هزینه خرید آپارتمان زیپ از محل ۲.۴ میلیون پوند پول نقد حاصل از فروش املاک تحت طرح حق خرید دولت شورای شهر تأمین می‌شود که طبق قوانین فعلی حداکثر میزان وجه نقد مجاز برای خرج کردن توسط شورا است. مابقی مبلغ نیز از طریق استقراض احتیاطی مجاز تأمین خواهد شد که برای سرمایه‌گذاری‌هایی از این نوع رایج است و از دسته بدهی‌های مجاز شورا به‌شمار می‌رود.

قدمت ساختمان زیپ به‌حدود سال ۱۹۰۰ بازمی‌گردد که به‌عنوان منطقه‌ای برای تولیدکنندگان عمده‌فروشی چکمه و کفش «تامپسون و کو» ساخته شد. در اواسط قرن بیستم این ساختمان به یک کارخانه جوراب‌بافی تبدیل و حدود ۱۲ سال پیش به‌عنوان مجتمعی مسکونی بازسازی شد.

ساختمان سه طبقه زیپ شامل ۵۸ واحد مبله است و پس از خرید به مجموعه مسکن ارزان‌قیمت شورا اضافه می‌شود. بیشتر واحدهای این ساختمان (۴۷ واحد) یک‌خوابه و بقیه آن‌ها ترکیبی از واحدهای دو، سه و چهار خوابه است که بعضی از آن‌ها با یکدیگر ادغام شده‌اند. تعدادی از واحدهای دوخوابه ساختمان زیپ دارای قابلیت‌های دسترسی برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند، است که این امر برای شورا اهمیت بسیاری دارد.

شورای شهر تا مبلغ ۵۵۰ هزار پوند برای بهبود وضعیت عمومی ساختمان از جمله به‌منظور بازسازی واحدهای متصل به‌هم برای مجزا و مستقل شدن سرمایه‌گذاری خواهد کرد و خاطرنشان کرده است که درآمد حاصل از اجاره و فروش این مجموعه مسکن برای حفظ و بهبود موجودی مسکن شورای شهر به‌طور مجدد سرمایه‌گذاری خواهد شد.

شورا توضیح داد که طرح حق خرید نقدی ضربه سنگینی به عرضه مسکن شورا وارد کرده است، چرا که باعث می‌شود بسیاری از خانه‌های مناسب برای خرید بسیار سریع‌تر از ساخت خانه‌های جدید از دست برود. به همین دلیل شورا معتقد است که زمان کنار گذاشته شدن این طرح فرا رسیده زیرا پای‌بندی به آن به فروش هزاران خانه شورا طی ۳۰ سال گذشته منجر شده است. حال آن‌که سرمایه‌گذاری شورا روی خرید مجدد رسیدهای نقدی به‌منظور رفع نیازهای محلی و حیاتی شهر برای خانه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر از محل حق خرید نقدی امری کاملاً حیاتی به‌نظر می‌رسد.

شورای شهر لستر تصریح کرد: «هر زمان یک ملک شورا تحت عنوان حق خرید فروخته می‌شود، درآمد حاصل از فروش باید مطابق با دستورالعمل‌های سختگیرانه دولت استفاده شود. این بدان معناست که تنها بخشی از درآمد حاصله می‌تواند برای حمایت از هزینه‌های ساخت یا خرید خانه‌های جدید مقرون‌به‌صرفه استفاده شود و به این ترتیب شورای شهر سالانه به‌طور متوسط ۴۰۰ خانه شهرداری را به‌واسطه طرح حق خرید از دست می‌دهد. به‌دنبال این امر، طی ۴۰ سال گذشته موجودی مسکن شورای شهر از ۳۶ هزار به ۲۰ هزار مسکن کاهش یافته است.»

شورای شهر به‌عنوان بخشی از اقدامات خود برای رسیدگی به تقاضای بالا برای مسکن مقرون‌به‌صرفه در لستر، ۵۹۵ ملک را از آوریل ۲۰۱۹ برای استفاده به‌عنوان خانه‌های شورایی با هزینه حدود ۷۴ میلیون پوند خریداری کرده است.

کد خبر 614865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.