بیش از ۱۰۰۰ واحد به ظرفیت پارکینگ‌های اصفهان اضافه می‌شود

رئیس اداره هماهنگی ترافیک امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان گفت: در آینده نزدیک پارکینگ توحید با ظرفیت ۳۳۰ خودرو، پارکینگ خیابان سنبلستان با ظرفیت ۳۵۰ خودرو و پارکینگ مجتمع کمرزرین با ظرفیت ۳۴۰ خودرو به ظرفیت پارکینگ‌های شهر اضافه می‌شود.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت پارکینگ‌های شهر اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر کل ظرفیت پارکینگ‌های تحت مالکیت شهرداری اصفهان حدود ۹۵۰۰ خودرو است که از این تعداد ۵۲۰۰ جای پارک خودرو در پارکینگ‌های طبقاتی، ۱۰۶۵ عدد در پارکینگ زیرسطحی و مابقی ظرفیت خودرویی به پارکینگ‌های روباز تعلق دارد.

وی با بیان اینکه به‌زودی بیش از هزار واحد به ظرفیت پارکینگ‌های اصفهان اضافه خواهد شد، ادامه داد: پارکینگ توحید با ظرفیت ۳۳۰ خودرو، پارکینگ خیابان سنبلستان با ظرفیت ۳۵۰ خودرو و پارکینگ مجتمع کمرزرین با ظرفیت ۳۴۰ خودرو به ظرفیت پارکینگ‌های شهرداری اصفهان افزوده خواهد شد.

رئیس اداره هماهنگی ترافیک امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه سیاست شهرداری اصفهان، گسترش فضاهای پارکینگ خارج از محدوده مرکزی شهر است، تصریح کرد: افزایش پارکینگ‌ها در مرکز شهر و بافت تاریخی، باعث افزایش استفاده از خودروی شخصی می‌شود، بر این اساس توسعه پارکینگ‌ها در حاشیه رینگ اول ترافیکی به منظور مدیریت تقاضای سفر یا تغییر وسیله شهروندان در سفر به محدوده مرکزی پیش‌بینی شده است.

عموچی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت جای پارک اطراف میدان امام (ره) نیز پروژه «پارکینگ بیت‌الحسین (ع)» در خیابان نشاط، توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد که ظرفیت پارک ۳۵۰ خودرو را دارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این پارکینگ تا پایان سال به بهره‌برداری برسد تا در ایام نوروز در اختیار مسافران و گردشگران قرار گیرد.

وی با اشاره به پیگیری عملیات بهبود و نگهداری پارکینگ‌ها، اظهار کرد: در این راستا در ۹ پارکینگ طالقانی، فرشادی، زیرگذر امام علی (ع)، سجاد، حکیم، پاساژ جعفری و تعدادی دیگر از پارکینگ‌ها، سیستم روشنایی اصلاح و لامپ‌های مهتابی قدیمی با انواع لامپ‌های جدید جایگزین شد.

رئیس اداره هماهنگی ترافیک امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: اصلاح نور دیگر پارکینگ‌های سطح شهر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز با تجهیزات جدید جایگزین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت روشنایی پارکینگ جهان‌نما در حال انجام است و عملیات اصلاح روشنایی پارکینگ کرمانی نیز به‌زودی آغاز خواهد شد، گفت: در مجموع عملیات اصلاح و بهبود وضعیت روشنایی پارکینگ‌ها با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیارد ریال انجام می‌شود.

عموچی با بیان اینکه در پارکینگ‌های طالقانی و باغ گلدسته نیز عملیات رنگ‌آمیزی دیوارها و ستون‌ها با هزینه حدود دو میلیارد ریال انجام شده است، خاطرنشان کرد: سایر عملیات شامل خط‌کشی پارکینگ‌ها، اصلاح روسازی و نصب تابلوهای اعلام ظرفیت نیز در دست اقدام است، همچنین در پارکینگ‌های جلفا و وحید مشکل سرویس بهداشتی وجود داشت که عملیات تعمیر و اصلاح آن‌ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه به علت حجم بالای دود در محیط بعضی از پارکینگ‌ها نظیر پارکینگ زیرگذر میدان امام علی (ع)، اصلاح سیستم تهویه پارکینگ‌ها در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: پس از آن هوشمندسازی پارکینگ‌ها شامل امکان رزرو پارکینگ از منزل، نصب دوربین‌های پلاک‌خوان، سنسورهای محل جای پارک و امکان پرداخت آنلاین هزینه پارکینگ برای جلوگیری از ایجاد صف در خروجی پارکینگ در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس اداره هماهنگی ترافیک امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان گفت: عملیات نهایی بازسازی پارکینگ‌ها شامل سیستم اعلام و اطفای حریق است که در این راستا ماه گذشته مشکلات پارکینگ باغ گلدسته برطرف شد، امیدواریم تا پایان سال مشکل اطفای حریق دیگر پارکینگ‌ها نیز رفع شود.

کد خبر 614863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.