زنده‌گیری بیش از یک هزار قلاده سگ در قزوین

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های بدون‌صاحب در شهر خبر داد و گفت: طی سه ماه ابتدایی سال جاری، بیش از یک هزار قلاده سگ از سطح شهر و نواحی منفصل شهری جمع‌آوری‌ شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قزوین، حسین عمویی اظهار کرد: با توجه به مصوبه کارگروه کنترل حیوانات استان مبنی بر اجرای طرح ضربتی ساماندهی سگ‌های بدون‌صاحب، تعداد این سگ‌ها نسبت به ۶ ماهه نخست سال قبل، بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این سازمان در راستای اجرایی کردن بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و لزوم جمع‌آوری سگ‌های بدون‌صاحب، دفع حیوانات مریض و با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اواخر سال ۹۴ با احداث و تجهیز کمپ حامی به عنوان نخستین شهر در کشور اقدام به اجرای طرح ساماندهی سگ‌های بدون‌صاحب شهری کرده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در خصوص فرآیند انجام کار، خاطرنشان کرد: ابتدا سگ‌های بدون‌صاحب شناسایی و زنده‌گیری می‌شود و پس از انجام معاینات تشخیصی توسط دامپزشک نسبت به انجام عملیات انگل‌تراپی، واکسیناسیون، عقیم‌سازی، پلاک‌گذاری و واگذاری و رهاسازی، اقدامات لازم انجام می‌شود.

عمویی اضافه کرد: براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، سگ‌های بدون‌صاحب به سگ‌هایی گفته می‌شود که تحت مراقبت فرد مشخصی قرار ندارد و آزادانه در محیط پرسه می‌زند.

وی گفت: شهرداری قزوین در حوزه وظایف خود توان جمع‌آوری این سگ‌ها را دارد، اما گاهی اوقات مشاهده می‌شود که از شهرهای اطراف، سگ‌های جمع‌آوری شده را در داخل یا حاشیه شهر قزوین رهاسازی می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه غذا دادن به سگ‌های بدون‌صاحب موجب ماندگاری و افزایش تولید مثل آنها در شهر می‌شود، تاکید کرد: از شهروندان درخواست کرد که در این خصوص با شهرداری همکاری کنند و زباله‌ها را در ساعت مقرر در بیرون از منزل قرار دهند.

کد خبر 614854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.