تا سال ۲۰۵۰ موج گرما همه کودکان جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد تا سال ۲۰۵۰ موج گرما تقریباً همه کودکان جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت اطلاع‌رسانی سازمان ملل، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، روز گذشته _سه‌شنبه سوم آبان‌ماه_ هشدار داد: «موج گرما برای بسیاری از کشورها به یک خطر اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است که سلامتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بنابر داده‌های جدید، تا سال ۲۰۵۰ تقریباً همه کودکان جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

امروز، حداقل نیم میلیارد کودک در معرض موج گرما هستند که آنها را در خط مقدم تغییرات آب و هوایی قرار می‌دهد؛ علاوه بر این، تا اواسط این قرن تخمین زده می‌شود که بیش از دو میلیارد کودک در معرض موج‌های مکرر، طولانی و شدید گرما قرار بگیرند.»

کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد هشدار داد: «بحران آب و هوایی، بحران حقوق کودکان است و درحال حاضر خسارت و آسیب‌های ویرانگری را بر زندگی و آینده کودکان وارد کرده است. آتش‌سوزی‌های جنگلی و موج گرما که در سال جاری در هند، اروپا و آمریکای شمالی رخ داد، نمونه نگران‌کننده دیگری از تأثیر تغییرات اقلیمی بر کودکان است.»

داده‌های جدید یونیسف تاکید می‌کند که کودکان خردسال در مواجهه با گرمای شدید با خطرات بیشتری نسبت به بزرگسالان روبه‌رو هستند؛ چراکه بدن آنها در مقایسه با بزرگسالان کمتر قادر به تنظیم دما است. هرچه کودکان بیشتر در معرض موج گرما قرار داشته باشند، احتمال بروز مشکلات سلامتی از جمله بیماری‌های مزمن تنفسی، آسم و بیماری‌های قلبی‌-عروقی در آنان بیشتر می‌شود.

کد خبر 614816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.