ثبت‌نام اتباع فاقد کارت آمایش در کلاس‌های نهضت‌ سوادآموزی با «برگه تردد»

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: مشارکت شرکای اجتماعی سازمان سوادآموزی و سازمان‌های مردم‌نهاد، باعث می‌شود در آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان به نقطه مطلوب برسیم و در رشد و پیشرفت آن‌ها سهیم باشیم. علاوه بر خواندن و نوشتن، در حوزه سلامت، مسائل اجتماعی و مسائل اعتقادی نیز ارائه‌دهنده خدمات هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا عبدی اظهار کرد: آموزش اتباع یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار سازمان سوادآموزی قرار دارد و اتباع از آموزش رایگان همانند هموطنان ایرانی برخوردار هستند. در این مسیر نیازمند یاری و همراهی مؤسسات خیریه برای تحت پوشش بردن نفرات بیشتری از اتباع هستیم که از آموزش برخوردار نبوده‌اند.

وی افزود: پناهندگان و اتباع نیاز به آموزش بازماندگان از تحصیل دارند و به دنبال عقد تفاهم‌نامه با مؤسسات خیریه جهت پوشش حداکثری اتباع نیازمند به آموزش هستیم. در راستای آموزش اصولی و هدفمند، آن دسته از اتباعی که مدارک هویتی اعم از کارت آمایش، پاسپورت و برگه حمایت تحصیلی ارائه می‌‎دهند، پس از استعلام‌گیری و ثبت در سامانه می‌‎توانند از آموزش رایگان نهضت سوادآموزی برخوردار شوند و افرادی که هیچ‌یک از این مدارک را ندارند، می‌توانند به صورت موقت با برگه تردد ثبت‌نام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به امضای تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسات خیریه، فعالیت‌های آموزشی باید در چارچوب و قوانین سازمان سوادآموزی باشد تا مورد حمایت سازمان نهضت سوادآموزی قرار گیرد؛ به همین خاطر نشست مشترک با مؤسسات فعال برگزار شد تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: اگر حضور مؤسسات خیریه در راستای حمایت و آموزش به اتباع در شهرستان‌های استان با موفقیت انجام شود، الگویی برای سایر استان‌ها خواهد شد که اتباع در آن‌ها سکونت دارند و می‌توانند خدمات آموزشی برای بازماندگان از تحصیل دریافت کنند.

عبدی اضافه کرد: با مشارکت و همکاری شرکای اجتماعی سازمان سوادآموزی و حضور سازمان‌های مردم‌نهاد، می‌‎توانیم در آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان به سرانجام مطلوب برسیم و در پیشرفت افراد بی‌سواد، کم‌سواد و پناهنده سهیم باشیم؛ همچنین علاوه بر خواندن و نوشتن، در حوزه سلامت، مسائل اجتماعی و مسائل اعتقادی نیز خدمات ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان براساس وظایف قانونی که دارد، دارای آمادگی برای دراختیارگذاشتن ملزومات و اقلام آموزشی، فضای فیزیکی و نیروی انسانی است تا آموزش به اتباع به نحو مطلوب انجام شود. در این خصوص ضروری است اطلس اتباع در شهرستان‌های مجری طرح آموزش تدوین و تنظیم شود تا برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

کد خبر 614807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.