وضعیت اداره‌کل انتقال خون استان اصفهان در بودجه استانی مطلوب نیست

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون کشور از مطلوب نبودن وضعیت اداره‌کل انتقال خون استان اصفهان در بودجه استانی، خبر داد و گفت: هیچ‌ مشکلی در تأمین خون بیمارستان‌های کل کشور حتی در دورترین روستاها نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فردین بلوچی امروز _چهارشنبه چهارم آبان‌ماه_ در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر با انجمن خیریه انتقال خون استان اصفهان، با بیان اینکه دو ردیف اعتبار ملی و استانی برای تحقق برنامه‌ها و اهداف در سازمان‌ها وجود دارد، اظهار کرد: وضعیت امروز اداره‌کل انتقال خون استان اصفهان در بودجه استانی مطلوب نیست، اما در صدد هستیم کمبود بودجه سال جاری این اداره کل را از طریق ردیف ملی سازمان جبران کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برای خرید ۲.۵ میلیون کیسه فیلتردار خون اختصاص یافته است. کیسه فیلتردار کیسه‌های خاصی است که به منظور ارتقای سلامت مردم در سطح بین‌الملل استفاده می‌شود. نیازمند تجهیزات و وسایل خاصی در اداره کل انتقال خون هستیم که عمدتاً مانند کیت‌های آزمایشگاهی وارداتی هستند.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون کشور با تاکید بر اینکه هزینه‌های ارزی سازمان انتقال خون بسیار بالا است، تصریح کرد: نیازمند حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ دستگاه سانتریفیوژ یخچال‌دار هستیم که رایزنی‌هایی برای خرید و تخصیص آن انجام گرفته است.

تهاتر ملکی نیمه‌کاره با زمین اداره کل انتقال خون در خیابان مشتاق

وی در پاسخ به پیشنهاد مدیریت شهری اصفهان برای امکان تهاتر ملکی نیمه‌کاره با زمین اداره کل انتقال خون در خیابان مشتاق، اضافه کرد: چنانچه ارزیابی اداره‌کل مثبت و کارشناسان آن را تأیید کنند، قطعاً با نگاه کمک به شهروندان برای پیشبرد اهداف، در اسرع وقت از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم.

بلوچی خاطرنشان کرد: در ردیف‌های بودجه‌ای، سازمان انتقال خون کشور ردیف عمرانی در اختیار ندارد و اعتبارات عمرانی تنها باید از طریق بودجه‌های استانی تهیه شود، اما با توجه به کمبود ۵۰ میلیارد تومانی بودجه اداره کل انتقال خون استان، تلاش خود را برای رفع این مشکل خواهیم کرد؛ البته نباید از پتانسیل درون اصفهان که بسیار ارزشمند است غافل شد و باید با برنامه‌ریزی حرکت کرد.

وی ادامه داد: کشور در حوزه سلامت گام‌های خوبی برداشته است، اما سازمان انتقال خون هم‌تراز با این روند رشد نکرد. امروز اعلام می‌کنیم با همت مردم و کمک مسئولان، هیچ‌گونه مشکلی در تأمین خون بیمارستان‌های کل کشور حتی در دورترین روستاها نداریم و با وجود بیماری‌های نوپدید، خون مورد نیاز بیماران تهیه شده است.

کد خبر 614806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.