قیمت خودروهای وارداتی اعلام شد

معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت گفت: قیمت خودروهای وارداتی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار خواهد بود که حداکثر ۹۰ هزار خودروی خارجی در این دامنه قیمتی وارد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر منطقی امروز _چهارشنبه چهارم آبان‌ماه_ در نشست خبری در محل وزارت صمت اظهار کرد: خودروهای اقتصادی که بنا بر تعریف در دنیا بین شش تا هشت هزار دلار است و عمدتاً منظور ما هر خودروی اقتصادی ۶هزار دلار که با نرخ پایه ارز حدود ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود، امسال قرار است ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی اقتصادی در کشور تولید شود.

وی درمورد واردات خودرو گفت: خودروهای وارداتی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار خواهد بود که حداکثر ۹۰ هزار خودروی خارجی در این دامنه قیمتی وارد خواهد شد.

به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت، تولید خودروهای اقتصادی در دو خودروسازی بزرگ کشور انجام خواهد شد.

منطقی از عرضه خودرو در بورس کالا خبر داد و گفت: چون در بورس کالا قیمت براساس عرضه‌وتقاضا تعیین می‌شود، معمولاً خودروهای اقتصادی در بورس کالا عرضه نمی‌شوند.

وی درمورد تعرفه ۲۵ درصدی خاطرنشان کرد: بخشی از این تعرفه برای تولید خودروهای اقتصادی اختصاص می‌یابد، همچنین صرف انتقال فناوری و خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی خواهد شد و خودروهای وارداتی به شرط داشتن شبکه خدمات پس از فروش انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، هفت شرکت پارس‌خودرو، سایپا، مکث موتور، خودروسازی فردا، آرین موتور پویا، سایپا سیتروئن و کرمان موتور واردات خودرو را پس از تأیید مدارک لازم از سوی نهادهای مربوطه آغاز خواهند کرد.

سه مرجع برای تأیید نمایندگی رسمی این شرکت‌ها تعیین شده است؛ شناسه ثبت سفارش برای این شرکت‌ها باز شده و خبرها حاکی از این است این شرکت‌ها تا سقف مجاز ۲۰ هزار دلاری اجاره ثبت سفارش پیدا کرده‌اند.

کد خبر 614804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.