مهلت خرید تضمینی برگ سبز چای تا ۱۰ آبان تمدید شد

رئیس سازمان چای کشور از تمدید مهلت خرید تضمینی برگ سبز چای تا دهم آبان‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰۸ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز اظهار کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی که موجب دیررس شدن برگ سبز چای در باغات شده و به منظور حمایت از چایکاران برای برداشت باقی‌مانده محصول، با موافقت وزیر جهاد کشاورزی با درخواست سازمان چای کشور مقرر شد خرید تضمینی برگ سبز چای تا روز دهم آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ تمدید شود.

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد مطالبات چایکاران تاکنون پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: ارزش برگ‌های خریداری شده ۸۸۹ میلیارد تومان است که از این میزان ۷۴۶ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران به حساب آن‌ها واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور اضافه کرد: چایکاران می‌توانند طی مدت تمدید شده برگ‌های سبز چای خود را به کارخانه‌های چای‌سازی تحویل دهند.

جهانساز با بیان اینکه ۵۸ هزار تن از برگ‌های سبز چای خریداری شده معادل ۵۴ درصد از مجموع برگ‌ها از نوع درجه یک و مابقی درجه دو است، تصریح کرد: تاکنون ۲۴ هزار تن چای خشک در کارخانه‌های شمال کشور استحصال شده است.

کد خبر 614793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.