زباله‌های تهران از دسترس کوله‌کتفی‌ها خارج می‌شود​

شهردار تهران با اشاره به اینکه در شیوه جدید نظافت شهر زباله‌ها از دسترس کوله‌کتفی‌ها خارج می‌شود، از قرارگیری پوشش برای مخازن زباله پایتخت در آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی با اشاره به شیوه جدید رفت‌وروب در تهران، اظهار کرد: بسیاری از مخازن زباله در تهران امکان انتقال به زیرزمین را ندارد که علت این امر به واسطه شرایط شهرسازی تهران است، در حقیقت اقتضائاتی وجود دارد که انجام چنین اقدامی امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه برای تهران اقدامات ترکیبی در دست اجرا است و بیشتر این اقدامات که در آینده نزدیک رونمایی می‌شود، ایجاد پوشش برای مخازن زباله است، ادامه داد: این روش امکانی جهت رهایی شهر از نازیبایی‌ها فراهم می‌کند، در حال حاضر این موضوع صورت قشنگی ندارد و باید از این طریق اصلاح شود.

شهردار تهران اضافه کرد: از سوی دیگر باید بتوانیم پسماند را سامان دهیم تا کسی نتواند آن را از مخازن بردارد و به کف خیابان بریزد و به تفکیک بپردازد، از این‌رو این مسئله ساماندهی می‌شود و کوله‌کتفی‌ها نیز به صورت کلی جمع‌آوری خواهند شد.

وی گفت: با این تدابیر نظمی در این حوزه پدید می‌آید و در کنار زیبایی شهر شرایط خاصی ایجاد می‌شود. پروژه‌های خاصی در این راستا طراحی شده است که قراردادهای آن بین مجموعه‌های داخل شهرداری بسته خواهد شد، همچنین طی مدت پنج ماه می‌توان این اتفاق مهم را برای تهران رقم زد.

زاکانی خاطرنشان کرد: با انجام این طرح زباله دیگر در دسترس نخواهد بود و امکان دسترسی به آن‌ها در مخازن نیز گرفته می‌شود.

کد خبر 614782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.