کمبود بودجه، مهم‌ترین مشکل اداره کل انتقال خون استان اصفهان

مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه بیشتر تجهیزات اداره کل انتقال خون استان، عمری ۲۰ ساله دارد و در معرض از کارافتادگی است، گفت: طی سال جاری متعهد به تهیه ۱۶۰ هزار واحد خون شده‌ایم که با احتساب متوسط هزینه هر کیسه خون، حداقل به ۹۲ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی فتوحی صبح امروز _چهارشنبه چهارم آبان‌ماه_ در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با انجمن خیریه انتقال خون استان اصفهان اظهار کرد: کمبود بودجه، مهم‌ترین مشکل اداره کل انتقال خون استان اصفهان است.

وی افزود: سازمان انتقال خون استان اصفهان طی سال جاری متعهد به تهیه ۱۶۰ هزار واحد خون شده است، اما با احتساب متوسط هزینه هر کیسه خون ۵۵۰ هزار تومانی، حداقل به ۹۲ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم و این در حالی است که بودجه امسال این اداره تنها ۴۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به کمبود ۵۰ میلیارد تومانی بودجه برای انجام تعهد مذکور سال جاری، تصریح کرد: این مقدار اعتبارات تنها تا نیمه سال جوابگوی نیاز بیمارستان‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر تجهیزات اداره کل انتقال خون استان، عمری ۲۰ ساله دارد و در معرض خراب شدن و از کارافتادگی است؛ لذا تجهیز و به‌روزرسانی آنها باید در اولویت قرار گیرد تا خدمت‌رسانی به بیماران بدون وقفه باشد.

لزوم همراهی خیران در تأسیس پایگاه‌های انتقال خون

فتوحی با بیان اینکه کمبود شدید پایگاه‌های انتقال خون در سطح شهر و استان از سایر مشکلات این اداره است، گفت: کمبود در پایگاه‌های انتقال خون، شاخص‌های عملکردی اداره کل را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

وی اضافه کرد: ۳۸ سال پیش، زمینی به متراژ ۱۳ هزار مترمربع در خیابان مشتاق به این اداره واگذار شد، اما همچنان بلاتکلیف و بدون ساخت باقی مانده است، در حالی که خیران می‌توانند با احداث این زمین و ساخت پایگاه برای شهرستان‌ها، در این زمینه کمک‌کننده باشند.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: نداشتن سامانه‌های سیار دریافت خون داوطلبانه و نبود کانتینرهای یخچال‌دار از سایر مشکلات این اداره کل محسوب می‌شود. وضعیت امروز سازمان انتقال خون استان از لحاظ اعتباری، تجهیزاتی و ساختمان پایگاه‌ها مطلوب نیست و کمبودهایی متوجه سازمان است.

کد خبر 614775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.