دومین مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه در مشهد احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از آغاز عملیات ساخت دومین مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه در بوستان نیلوفر آبی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین مختاری اظهار کرد: مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه در مساحتی بالغ بر ۲۴۶ مترمربع فضای آموزشی و اداری، دمنوش‌کده، گلخانه و ۱۷۹ مترمربع باغچه‌های آموزشی و کف‌سازی، برنامه‌ریزی و طراحی شده است.

وی آشنایی، آموزش و افزایش مشارکت شهروندان در خصوص نگهداری از گیاهان، ایجاد علاقه‌مندی در افراد و افزایش آگاهی و دانش آن‌ها در زمینه‌های مختلف کاشت و حفظ گل و گیاه را از اهداف ایجاد این مرکز اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به اینکه گاهی گیاهان به دلیل آگاهی نداشتن شهروندان از نیازها و خصوصیاتشان از بین می‌روند، گفت: در این مرکز تلاش داریم روش‌های نگهداری از گیاهان، میزان و نحوه آبیاری، شرایط دمایی و اقلیمی و تیمارهای گیاهان آسیب‌دیده را به شهروندان ارائه دهیم.

وی ادامه داد: پس از ایجاد و راه‌اندازی مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه بوستان وفا، ساخت این مرکز نیز در دستور احداث قرار گرفته است و در فصل بهار به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین بوستان نیلوفر آبی به مساحت بیش از پنچ هکتار در منطقه ۱۰ و در بلوار اندیشه واقع شده است.

کد خبر 614767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.