شناسایی ۳۲ مورد مشاغل مزاحم در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: با پیگیری نیروهای واحد پیشگیری از تخلفات شهری در طرح ساماندهی مشاغل مزاحم در بافت‌های مسکونی، ۳۲ مورد تذکر داده شده یا در مرحله تشکیل پرونده و تعهد است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری با اجرای بند ۲۰ در طرح ساماندهی مشاغل مزاحم آسایش را به شهروندان هدیه می‌دهد.

وی ادامه داد: هدف از جمع‌آوری مشاغل مزاحم در بافت‌های مسکونی، حفظ سلامت روحی و جسمی شهروندان و راهنمایی مشاغل به بافت‌های تجاری یا صنعتی است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بازدیدهای میدانی، گزارش‌ها و شکایات مردمی به عنوان منبع اطلاعاتی رسیدگی به معضل مشاغل مزاحم است که با توجه به بافت مسکونی متراکم این منطقه، رسیدگی به این شکایات در خصوص مزاحمت‌های شغلی با حساسیت و دقت بالایی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر نقش و اهمیت فرهنگ شهروندی در رفع مشکل مشاغل با فعالیت مزاحم و آلاینده در بافت شهری، تصریح کرد: آموزش‌های شهروندی با بهره‌گیری از تمام ابزارهای تبلیغاتی و آموزشی برای فرهنگ‌سازی عمومی امری ضروری و تأثیرگذار است.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: با پیگیری واحد پیشگیری از تخلفات شهری در راستای رفع مشاغل مزاحم در سطح منطقه ۹، یک دامداری به مساحت ۷۰۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیون ریال در خیابان شهید سردار مظاهری جمع‌آوری و به مکان دیگری منتقل شد.

وی با بیان اینکه در خیابان شهید نبوی‌منش نیز کارگاهی که محل جمع‌آوری ضایعات و زباله‌های بازیافتی بود، به دلیل درخواست‌های مردمی و در نهایت همکاری نکردن متصدی برای جابه‌جایی، تعطیل شد، تصریح کرد: با پیگیری نیروهای واحد پیشگیری از تخلفات شهری در طرح ساماندهی مشاغل مزاحم در بافت‌های مسکونی، ۳۲ مورد تذکر داده شده یا در مرحله تشکیل پرونده و تعهد است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: ناآگاهی از فرهنگ شهرنشینی و قواعد رفتاری زندگی شهری علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی سنگین می‌تواند بر محیط شهری و سلامت جسمی و روحی شهروندان آسیب وارد کند.

کد خبر 614757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.