پستی و بلندی‌های فولاد با جواد نکونام!

فولاد خوزستان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، نسبت به لیگ بیست‌ویکم عملکرد ضعیف‌تری از خود به‌ نمایش گذاشته است و تا حدودی می‌توان نحوه امتیازگیری فولاد را در فصل جدید به حواشی پیرامون‌ جواد نکونام نسبت داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فولاد خوزستان سه فصل گذشته با هدایت جواد نکونام خودش را به عنوان یکی از تیم‌های مدعی به لیگ برتر ایران معرفی کرده است هرچند در این بین فرازو نشیب‌های نماینده خوزستان همچون قطع همکاری با نکونام برای چند هفته در لیگ بیست‌ویکم را نباید نادیده گرفت.

بدون تردید یکی از عوامل موفقیت شاگردان نکونام در سه فصل اخیر علاوه بر تجربه کادرفنی و دیدگاه‌های سرمربی، حضور مدیرانی همچون حمیدرضا گرشاسبی و سعید آذری در رأس مدیریت این باشگاه است. با این حال فولاد خوزستان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر عملکرد نوسانی داشته و علی‌رغم اینکه موفق شده تیم‌های مدعی مثل سپاهان، پرسپولیس و استقلال را متوقف کند اما در کسب امتیاز تا حدودی ضعیف عمل کرده است. در ادامه قصد داریم عملکرد نکونام را مورد بررسی قرار دهیم.

لیگ بیست‌ویکم؛ بازگشت سریع به بالای جدول

فصل گذشته نارنجی‌پوشان خوزستان در چند هفته ابتدایی با هدایت عبدالله ویسی به مصاف رقبا رفتند اما عملکرد ضعیف ویسی سبب شد تا حمیدرضا گرشاسبی، مدیر عامل وقت باشگاه فولاد خوزستان بار دیگر همکاری خود را با نکونام آغاز کند. پس از حضور جواد لالیگایی در رأس کادرفنی فولاد سطح فنی بازیکنان این تیم ارتقا پیدا کرد و همین مسئله باعث شد تا فولادی‌ها با کسب چهار تساوی، دو شکست و چهار پیروزی با ۱۶ امتیاز جایگاه هفتم جدول را از آن خود کنند. با توجه به تفکرات دفاعی نکونام و نمایش ضعیفی که بازیکنان این تیم در زمان ویسی از خود ارائه دادند، نهایتاً با زدن هشت گل در ۱۰ هفته و خوردن ۹ گل، تفاضل منفی‌یک را از خود به جا گذاشتند.

پستی و بلندی‌های فولاد با جواد نکونام!

صعود دراماتیک به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

شاگردان نکونام در فصل ۱۳۹۹_۱۴۰۰ به دلیل حذف سرخابی‌های پایتخت از لیگ قهرمانان آسیا و کسب مجوز حرفه‌ای به همراه سپاهان اصفهان راهی این تورنمنت آسیایی شدند. فولاد خوزستان در هفته اول این رقابت‌ها به مصاف الغرافه قطر رفت که این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. در دومین هفته نکونام دومین تساوی پی‌درپی خود را در مقابل شباب الاهلی کسب کرد تا صعود به مرحله یک هشتم برای این تیم کمی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

فولادی‌ها در سومین دیدار خود موفق شدند آخال ترکمنستان را با نتیجه یک بر صفر از پیش رو بردارند و با انگیزه صعود سایر بازی‌ها را پشت سر بگذارند. شاگردان نکونام در دور برگشت رقابت‌ها نتایج بهتری را رقم زدند و بار دیگر آخال را یک بر صفر شکست دادند. هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، فولاد یک بر صفر الغرافه را از پیش رو برداشت و در هفته آخر هم موفق به کسب تساوی یک بر یک در مقابل شباب الاهلی شد و یک صعود دراماتیک به مرحله یک هشتم نهایی را رقم زد. حالا با حذف سپاهان از گردونه رقابت‌های آسیایی، تیم نکونام تنها نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی محسوب می‌شود.

پستی و بلندی‌های فولاد با جواد نکونام!

خریدهایی که جای تعجب داشت

فولاد خوزستان برای حضور پرقدرت در لیگ بیست‌ودوم، نقل و انتقالات خودش را سریع آغاز کرد اما نوع خریدهای این تیم بازخوردهای زیادی را به همراه داشت چراکه نکونام با انتخاب بازیکنانی همچون سعید آقایی، احسان پهلوان، فرشید اسماعیلی، کریستوفر کنت و علی قربانی که در تیم‌های سابق خود دور از انتظار ظاهر شدند زمینه بحث و انتقاد را برای فولاد فراهم کرد اما طولی نکشید که تأثیرگذاری پهلوان، آقایی و قربانی در پست دفاع و مهاجم نشان داد که جواد لالیگایی با دقت فراوان در بازار و نقل و انتقالات فعالیت داشته است.

لیگ بیست‌ودوم؛ یک سر و گردن پایین‌تر از قبل!

نکونام در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر عملکردی نوسانی داشته و با توجه به اینکه فولاد تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است، انتظار می‌رفت این تیم نمایش بهتری از خود ارائه دهد. شاگردان نکونام در هفته دوم پرسپولیس تهران را با تساوی بدون گل متوقف کردند تا فصل جدید را با از پیش رو برداشتن یکی از مدعیان آغاز کرده باشند. پس از قرمزپوشان پایتخت، فولاد خوزستان در سومین هفته از رقابت‌ها تراکتور را با نتیجه سه بر دو شکست داد و به این ترتیب دیگر تیم مدعی لیگ برتر را هم از پیش رو برداشت.

با این حال جواد نکونام دست از جاه‌طلبی برنداشت و در هفته بعد رقابت‌ها برابر سپاهان موفق به پیروزی یک بر صفر شد. بعد از سپاهان، تراکتور و پرسپولیس، فولاد به مصاف استقلال تهران رفت و سومین مربی خارجی لیگ برتر را هم با تساوی یک بر یک متوقف کرد. علی‌رغم اینکه شاگردان نکونام برابر تیم‌های مدعی خودی نشان دادند اما با کسب تساوی و شکست در دو هفته متوالی روبه‌روی پیکان و نساجی مسیر موفق خود را متوقف کردند. فولاد در این فصل از مجموع ۱۰ بازی برگزار شده تنها ۱۲ امتیاز کسب کرده و با قرار گرفتن در جایگاه نهم جدول، نسبت به فصل گذشته کمی ضعیف‌تر ظاهر شده است.

پستی و بلندی‌های فولاد با جواد نکونام!

حواشی تیم ملی و نکونام، گریبان‌گیر فولاد؟

پس از بازگشت کی‌روش به نیمکت تیم ملی ایران، اخباری مبنی بر حضور نکونام به عنوان دستیار وی مطرح شد اما گرشاسبی مدیر عامل باشگاه فولاد خوزستان بارها اعلام کرد که با جدایی سرمربی خود موافق نیست و همین مسئله زمینه‌ساز ایجاد حواشی بیشتری برای این تیم شد. با این‌حال روزهای گذشته نیز مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان اعلام کرد نکونام به صورت پاره وقت در تیم ملی کار خواهد کرد اما شب گذشته بازهم این مسئولان باشگاه خوزستانی بودند که این مسئله را قویاً تکذیب کردند.

بنابراین می‌توان گفت درخواست کی‌روش برای همکاری با نکونام و مخالفت باشگاه فولاد با این درخواست تا حدودی باعث بی‌تمرکزی این سرمربی شده و طبیعتاً نحوه نتیجه‌گیری فولاد را هم تحت تأثیر قرار داده است. درواقع به نظر می‌رسد فرازونشیب‌های نماینده خوزستان در این فصل به دلیل حواشی ایجاد شده برای جواد نکونام باشد که تا حدودی تمرکز این سرمربی جوان را به هم ریخته است.‌

کد خبر 614713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.