رتبه اول استان مرکزی در تنوع تولید

مدیرکل سازمان صمت استان مرکزی گفت: استان مرکزی با صنعت آن شناخته می‌شود و از نظر تنوع تولید با تولید ۷۹۰۰ قلم کالا رتبه اول در کشور را دارد، همچنین از منظر دارا بودن صنایع مادر به ویژه در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی در کشور سرآمد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی جودکی عصر امروز -_ سه‌شنبه سوم آبان‌ماه ۱۴۰۱_ در آئین افتتاح نمایشگاه صنعت، اظهار کرد: این نمایشگاه تنها بخش کوچکی از صنعت این استان است که میزبان ۱۲۰ شرکت تولیدی و بنگاه اقتصادی است که ۸۵ درصد این شرکت‌ها از استان مرکزی و مابقی از استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان، سمنان و اصفهان است که امیدواریم این رقم در سال‌های آینده رشد بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: در محوطه ۱۰ هزار متری نمایشگاه که هفت هزار متر آن سرپوشیده است، شرکت‌ها وجود دارند، همچنین با توجه به ظرفیت‌سازی که دانشگاه‌ها می‌توانند در بخش معضلات موجود در خصوص کارگر ماهر و نیمه‌ماهر داشته باشند، بخشی از نمایشگاه را به دانشگاه اراک و دانشگاه آزاد و شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده‌ایم.

مدیر کل سازمان صمت استان مرکزی اظهار امیدواری کرد: در برپایی نمایشگاه امسال بر اساس شاخص‌های سازمان توسعه و تجارت ایران نمره A کسب کنیم، چرا که در این صورت نمایشگاه بین‌المللی صنعت را در استان مرکزی خواهیم داشت.

کد خبر 614688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.