جذب ۵۰ نیروی جدید با برگزاری آزمون در شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از جذب ۵۰ نیروی جدید با برگزاری آزمون در شهرداری این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدابوالفضل اسماعیلی امروز _سه‌شنبه سوم آبان‌ماه_ در پنجاه‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به تصویب قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، اظهار کرد: قانون درآمد شهرداری‌ها در شش بند در حال اجرا است و تنها با ذکر عنوان درآمد پایدار نمی‌توانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی متمرکز شدن تمام موارد به شورای عالی استان‌ها را یکی از نقاط ضعف قانون جدید دانست و ادامه داد: مدیریت شهری باید به‌صورت مستقل عمل کند؛ شورای عالی استان‌ها ظرفیت کارشناسی مسائل شهری به صورت جزئی را ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهردار قم با اشاره به جذب ۵۰ نیروی جدید در شهرداری، تصریح کرد: از سال ۹۴ تا ۱۴۰۱ تعداد ۱۱۸۰ نیرو از شهرداری خارج و ۵۴۲ نفر وارد شدند که از این تعداد ۱۷۲ نفر نیروی آتش‌نشان بودند، از این‌رو تعداد نیروهای خارج شده از شهرداری نسبت به ورودی‌ها بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: برای جذب ۵۰ نیروی جدید از تمام مناطق، سازمان‌ها، معاونت‌ها و مدیریت‌های شهرداری بازدید شده و نیروها را مورد بررسی قرار دادیم که با توجه به بررسی‌های انجام شده ۲۰ نیرو برای سازمان قطار شهری و ۳۰ نیرو برای کل شهرداری با تفکیک تخصص‌های مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی با اشاره به نبود مجوز وزارت کشور و ابطال آیین‌نامه اداری استخدامی شهرداری‌ها برای جذب نیرو، خاطرنشان کرد: نبود قانون برای جذب نیرو در شهرداری‌ها ما را دچار مشکلات زیادی کرده است و باید برای حل این مسئله تدابیری اندیشیده شود.

وی گفت: آزمون تنها باید از طریق سازمان سنجش و جهاد دانشگاهی برگزار شود، این در حالی است که در گذشته شهرداری آزمون برگزار می‌کرد که در این زمینه دفترچه راهنمای آزمون با کمک جهاد دانشگاهی تهیه شده است.

کد خبر 614615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.