عزم بوستون برای سبزسازی زیرساخت‌های شهری

بوستون در ماساچوست آمریکا به‌زودی تحولات بسیاری را در زیرساخت‌های خود تجربه خواهد کرد که مزایای زیست‌محیطی بسیاری را برای شهر به ارمغان خواهد آورد، ضمن این‌که در به حداقل رساندن انباشتگی آب باران اثربخش خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر بوستون ادعا کرده‌اند که به‌زودی پروژه‌های متعددی را جهت افزایش زیرساخت‌های سبز شهر پیاده خواهند کرد تا علاوه بر بهبود کیفیت هوا، از انباشته شدن آب باران جلوگیری کنند و از این طریق، احتمال وقوع سیل را به حداقل برسانند. در این استراتژی، پنج استاندارد جدید شکل خواهد گرفت که به توسعه پیاده‌سازی نصب زیرساخت‌های سبز با مقیاس کوچک کمک زیادی خواهد کرد.

ذخیره آب در زیرزمین‌ها

در مناطق شهری متراکم که در آن‌ها، فضای پیاده‌روها و مسیرهای تردد عمومی بسیار محدود است، نصب زیرساخت‌های سبز کوچک می‌تواند در کاهش انباشته شدن آب باران در شهرها نقش مهمی ایفا کند و به ذخیره آب در زیرزمین‌ها منجر شود، ضمن این‌که تصفیه آلودگی‌ها را از پساب‌ها به دنبال داشته باشد. علاوه بر این، زیرساخت‌های شهر مزایای بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گسترش سایه درختان، کاهش اثرات جزایر گرمایی و افزایش تنوع زیستی اشاره کرد. علاوه بر این، زیرساخت‌های سبز جدید به افزایش تردد ایمن‌تر و پایدارتر کمک زیادی خواهد کرد و همچنین در تقویت برقراری تعاملات اجتماعی میان شهروندان اثربخش خواهد بود.

ایجاد حاشیه‌هایی در کنار پیاده‌روها، یکی از استانداردهای جدید در استراتژی سبزسازی زیرساخت‌های شهری بوستون با هدف افزایش امنیت در تقاطع‌ها خواهد بود که بر اساس آن، کاهش مسافت عبور عابران پیاده از یک سوی خیابان به آن سو کاهش می‌یابد و در ضمن، از پارک خودروها در نزدیکی خطوط عابر پیاده خودداری می‌شود. وجود این حاشیه‌ها علاوه بر مزایای ذکر شده نقش مهمی در افزایش قابلیت دسترسی برای افراد دارای ناتوانی جسمی یا کسانی که به وسیله صندلی‌های چرخ‌دار عبور و مرور می‌کنند، ایفا خواهد کرد.

اعضای شورای شهر بوستون ادعا کرده‌اند که حاشیه‌های پیاده‌روها ممکن است زیرساخت‌های سبز جدیدی را به شکل باغ‌های بارانی در بر گیرد و از این طریق در حفظ محیط زیست مؤثر باشد. علاوه بر این، در بعضی از نقاط شهر، درختان متعددی در این حاشیه‌ها کاشته خواهد شد تا به تصفیه آب و هدایت آن به زیرزمین کمک کند. حاشیه‌هایی که با آسفالت متخلخل پوشیده می‌شود، از سطحی نفوذپذیر برخوردار خواهد بود که این قابلیت امکان ورود آب باران به لایه‌های زیر زمین منجر خواهد شد و از این طریق، انباشتگی آب را در فضاهای عمومی به حداقل خواهد رساند که این امر به سهم خود می‌تواند در به حداقل رساندن احتمال وقوع سیل نقش مهمی ایفا کند. مدیران بوستون در نظر دارند در بعضی از حاشیه‌های پیاده‌روهای شهر به کاشت دانه‌های گیاهی بپردازند که می‌تواند در جذب آب باران سهیم باشد و احتمال وقوع سیل را به طور چشمگیری کاهش دهد.

کد خبر 614595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.