حسین زندیهوکیلی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس چشمانداز مشخص شده، مسیر دوچرخهسواری شهر اراک در سال ۱۴۰۱ در دو جبهه ادامه پیدا میکند که یک جبهه آن انتقال مسیر به سمت کارخانههای دولتی است و در این زمینه در حال مذاکره با شرکت هپکو هستیم تا مسیر را از داخل این شرکت عبور دهیم و به شرکتهای آلومینیوم، آذرآب و ماشینسازی برسانیم، البته بخش دیگری از کار نیز که انتقال مسیر دوچرخه به بلوار آنجفی است، در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه مسیر دوچرخهسواری بلوار شهدای دولت حدود یک ماه پیش احداث، رنگآمیزی و با موانع کوچک جداسازی شده است، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل نیاز به انتقال عرضی مسیر از نوار جنگلی، کار متوقف شده است و ما منتظر مصوبه شورای ترافیک استان برای این موضوع هستیم که پس از آن میتوانیم تا پایان سال نزدیک به ۱۵ کیلومتر مسیر دوچرخه در شهر احداث کنیم.
مسئول کارگروه حملونقل پاک شهرداری اراک خاطرنشان کرد: تا ابتدای سال جاری ۳۲ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر وجود داشت که این میزان با احداث پنج کیلومتر مسیر در پارک شقایق به ۳۷ کیلومتر رسیده است و با اضافه شدن ۱۵ کیلومتر جدید به ۵۲ کیلومتر میرسد.
به گزارش ایمنا، فرایند مطالعات احداث و توسعه زیرساختهای دوچرخه شامل مسیرها، خانهها و پارکینگهای دوچرخه، همچنین ایجاد مسیرهای پیادهراه در شهر اراک از سال ۱۳۹۶ ذیل مطالعات جامع با رویکرد انسانمحور آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است.
نظر شما