افزایش کاربران استفاده از دوچرخه‌های هوشمند در شیراز

رئیس کمیسیون حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مجوزی به شهرداری جهت واگذاری تهیه و تأمین دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی نسل چهار به شرکت طرف قرارداد اعطا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر سلطانی امروز _سه‌شنبه سوم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به شهرداری مجوزی جهت واگذاری تهیه و تأمین دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی نسل چهار به شرکت پاک چرخ ایرانیان اعطا شد. تعداد کاربران دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی بی‌دود از ۷۵ هزار کاربر به ۱۷۵ هزار کاربر افزایش یافت و مبلغ ودیعه حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که توسط شهرداری شیراز بابت هزینه استفاده‌کنندگان با دریافت ضمانت بانکی معادل مبلغ، تودیع می‌شود.

وی در خصوص مبلغ ودیعه دریافت شده از تمام کاربران فعلی، ادامه داد: شرکت طرف قرارداد باید نسبت به عودت کل مبلغ دریافتی به کیف پول کاربران اقدتم کند، نرخ کرایه سفرها با دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی بی‌دود به مدت ۳۰ دقیقه حدود ۲۰ هزار ریال در محدوده قرمز ترافیکی مشروط به استفاده از دوچرخه که ابتدا و انتهای آن در محدوده باشد و مبلغ ۳۵ هزار ریال برای سایر مناطق شهری و به منظور تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک و ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری برای محدوده قرمز ترافیکی ۸۸ هزار ریال و برای سایر مناطق شهری ۷۳ هزار ریال به ازای هر سفر، یارانه سفر از سوی شهرداری تخصیص یابد. این نرخ تا پایان قرارداد ثابت بوده و افزایش ندارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به منظور بررسی و کنترل سفرهای شهروندان، دسترسی شهرداری به تمام پایگاه‌های اطلاعاتی داده به صورت دسترسی هم‌زمان و به روز الزامی و مالکیت داده‌ها تنها متعلق به شهرداری شیراز خواهد بود و هرگونه استفاده، تحلیل بر روی داده‌ها و قراردادن در اختیار غیر بدون هماهنگی با شهرداری ممنوع است.

وی افزود: الحاق هرگونه قرارداد یا تغییر در متن قرارداد منعقد بین شهرداری و سرمایه‌گذار ملزم به دریافت مصوبه شورای اسلامی شهر است، با توجه به مذاکره با سرمایه‌گذار و جهت تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات حمل و نقل پاک، دریافت ورودی از شهروندان حذف شد، پرداخت یارانه سفر پس از ارائه صورت وضعیت با تأیید حوزه بهره‌بردار، قابل پرداخت است.

سلطانی تصریح کرد: در صورت جمع‌آوری دوچرخه‌ها از سطح شهر، توسط شرکت طرف قرارداد و نبود امکان استفاده از دوچرخه‌ها توسط شهروندان قرارداد فسخ و شرکت ملزم به پرداخت تمام خسارات و ضرر و زیان ناشی از اقدامات به شهرداری شیراز بدون نیاز به طرح شکایات در مراجع قضائی است، شرکت طرف قرارداد مکلف به تأمین دوچرخه مورد نیاز جهت سرویس‌دهی به ۱۷۵ هزار کاربر است.

کد خبر 614560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.