مشهد می‌تواند کانون تبادلات و مراودات بین‌المللی باشد

شهردار مشهد در خصوص برگزاری رویداد بین‌المللی زنان شاخص و تأثیرگذار جهان، گفت: شورای ششم این کلان‌شهر به‌درستی بر توجه به برگزاری این رویدادها تأکید دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجائی اظهار کرد: جنبه بین‌المللی بودن شهر یک موضوع مغفول در مناسبات مشهد است که شورای ششم دغدغه آن را دارد.

وی با بیان اینکه قبل از کرونا شاهد حضور حدود چهار میلیون زائر خارجی در مشهد بودیم، افزود: این در حالی است که در افق میان‌مدتی که از سوی مسئولان پیش‌بینی شده است، حضور زائران خارجی به ۱۰ میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.

شهردار مشهد ادامه داد: با توجه به این هدف‌گذاری، مشهد می‌تواند کانون تبادلات و مراودات بین‌المللی باشد و این ظرفیت را دارد که به یک چهارراه ترانزیتی اقتصادی، علمی و فرهنگی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌قراولی زنان نکته حائز اهمیتی است که با آن موافق هستیم، ادامه داد: برای برگزاری این رویداد در ردیف بودجه تعیین شده است و مبنا بر این بود که باید کار مشارکتی و سقف اعتباری در شهرداری با توجه به امکانات موجود باشد و بیشتر از ۵۰ درصد نباشد.

ارجائی با اشاره به سخنان تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص پاسخگو نبودن برخی از مدیران شهری، گفت: بی‌شک شهرداری، شورا را مالک مسائل مرتبط با شهرداری می‌داند و هیچ پنهان‌کاری و موضوع محرمانه‌ای میان شهرداری و شورای اسلامی شهر وجود ندارد.

وی در خصوص برگزاری رویداد بین‌المللی زنان شاخص و تأثیرگذار جهان، گفت: شورای ششم این کلان‌شهر به‌درستی بر توجه به برگزاری بر این رویدادها تأکید دارد.

کد خبر 614526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.