اکنون زمان استیضاح فاطمی‌امین نیست/دلایل استیضاح شخصی است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، با بیان اینکه اکنون زمان استیضاح وزیر صمت نیست، گفت: طی یک‌سال فعالیت فاطمی‌امین، ستادهای تسهیل بسیار فعال شده و بسیاری از برنامه‌هایی که وزیر پیش از این داده بود، پیاده‌سازی شده است؛ به نظر می‌رسد مسائلی که منجر به استیضاح وی شده، بیشتر شخصی است و کارشناسی نیست.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص استیضاح وزیر صمت، اظهار کرد: اکنون زمان استیضاح ایشان نیست. در یک‌سال فعالیت فاطمی‌امین، اتفاقات خوبی در حوزه‌های مربوطه افتاده است.

وی افزود: در این مدت، ستادهای تسهیل بسیار فعال شده و بسیاری از برنامه‌هایی که آقای وزیر پیش از این داده بود، پیاده سازی شده است. ممکن است نمایندگان مجلس درخصوص بخش خودرو سوالاتی از وزیر داشته باشند.

رئیس خانه صنعت، معدن کشور گفت: مدیریت مشکلاتی که در حوزه بازار با اجرای طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها در ابتدای سال پیش آمد، کار سختی بود؛ با حذف یارانه‌ها اقلام مصرفی بسیار گران شد و تنظیم بازار کار آسانی نبود.

سهل‌آبادی تاکید کرد: به نظر می‌رسد مسائلی که منجر به استیضاح وزیر شده بیشتر، شخصی بوده و کارشناسی نیست.

وی درخصوص عملکرد وزیر صمت در حوزه معدن، گفت: مشکلات این حوزه به محدودیت‌های قانون معادن باز می‌گردد که اکنون با جلساتی که تشکل‌های صنعتی-معدنی ازجمله خانه صنعت و معدن و خانه معدن با فراکسیون معدن در مجلس داشته‌اند، قرار است اصلاح شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اصلاح قانون معدن بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع می‌کند؛ برخی ایرادات نیز به معاونت معدن وزارت صمت وارد است که دلیل خوبی برای استیضاح وزیر با شرایط فعلی کشور نیست.

سهل‌آبادی اضافه کرد: برنامه‌هایی که وزارت صمت در یک‌سال اخیر اجرا کرده، بد نبوده است؛ جامعه صنعتی در این شرایط سخت و با وجود تغییر قیمت‌ها، عملکرد خوبی داشته که نشان‌دهنده با برنامه عمل کردن وزیر صمت است.

وی با بیان اینکه ایرادات بخش معدن نیز دلیلی برای زیر سوال بردن عملکرد وزیر نیست، خاطرنشان کرد: وزارت صنایع در همه دولت‌ها با چالش مواجه بوده زیرا کار این وزارتخانه سنگین است.

به گزارش ایمنا، طرح استیضاح وزیر صمت در حالی اعلام وصول شد که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اخیراً در گزارشی عملکرد وزارت صمت را در حال پیشرفت اعلام کرد.

در شرایطی که پاسخ‌های فاطمی‌امین در جلسات بررسی طرح استیضاح و طبق راستی‌آزمایی‌ها برای کمیسیون مربوطه قانع‌کننده بوده است، اما اکنون باز هم چرخ جریان استیضاح از سوی برخی نمایندگان در سرازیری خانه ملت قرار گرفته است.

حالا حتی برخی نمایندگان به اشتباه مشکلات مربوط به بخش آرد، نان و گندم را هم از موارد استیضاح اعلام کردند درحالی‌که طبق قانون، انتزاع این موضوع مربوط به جهاد کشاورزی است و ارتباطی به وزارت صمت ندارد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، بخش عمده مشکلات صنعت و معدن ناشی از مشکلات انباشته شده در سالیان دور و دولت‌های گذشته است؛ ازجمله مطالبات و پافشاری نمایندگان در حوزه خودرو که مربوط به دیروز و امروز نیست و حتی فرصت کافی برای حل و فصل آن‌ها حداقل به سکاندار فعلی بخش صنعت و معدن داده نشده است.

به باور این کارشناسان، برخی از وزارتخانه‌ها همواره پیچیدگی‌های خاصی داشته‌اند که اساس و پایه آن بر مشکلات استوار است و وزارت صمت یکی از این وزارتخانه‌هاست که فاطمی‌امین وارث آن در دولت سیزدهم شده است.

بر این اساس همه این‌ها در شرایط خاص اقتصادی کشور و تحمیل تحریم‌هایی است که در برخی موارد نمی‌توان آثار آن را بر بدنه اقتصادی کشور که بخش صنعت معدن هم از آن مستثنی نیست، نادیده گرفت.

کد خبر 614512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.