هدف‌گذاری ما حضور در جمع ۸تیم برتر است/هورسان تنها تیمی است که در خانه بازی نمی‌کند!

«با تمام سختی و هزینه‌های اضافی که متحمل می‌شویم، به‌دلیل احترام به قانون، مسابقات خانگی خود را در رشت برگزار می‌کنیم اما تیم‌های دیگری هستند که به‌رغمِ نداشتنِ سالن استاندارد، میزبانی گرفته‌اند!»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم والیبال هورسان رامسر با هدایت «رحمان محمدی‌راد» در پنج هفته اخیر لیگ برتر والیبال با کسب چهار پیروزی، یک باخت و ۱۲ امتیاز در رده سوم جدول جای گرفته و تا اینجای لیگ نتایج خوبی کسب کرده است. هورسانی‌ ها، تنها تیمی هستند که به علت کفپوش غیراستاندارد سالن محل میزبانی خود، مسابقات خانگی‌شان را در شهر رشت برگزار می‌کنند.

این تیم در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر والیبال، میهمان گیتی‌پسند اصفهان است. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با سرمربی این تیم که سابقه حضور در اصفهان و هدایت سپاهان را دارد، انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

در رابطه با شرایط تیم هورسان رامسر و لیگ برتر والیبال بگویید

زمان مناسبی تمرینات را شروع کردیم؛ در پنج هفته گذشته مسابقات راحتی نداشتیم اما نتایج قابل قبولی گرفتیم. سطح لیگ برتر والیبال ایران هر سال ارتقا می‌یابد، بازیکنان درک بهتری از والیبال پیدا می‌کنند و تقسیم شدن آنان در تیم‌های مختلف، در بالا رفتن سطح بازی‌ها تأثیر دارد. درمجموع می‌توان گفت که کیفیت مسابقات لیگ بالا و خوب است.

هدف‌گذاری تیم شما در لیگ برتر والیبال چیست؟

هدف‌گذاری تیم با توجه به صحبت‌هایی که با مسئولان باشگاه داشته‌ایم، سرمایه‌گذاری منطقی و جذب بازیکن مورد نیاز در زمان مناسب و حضور در جمع هشت تیم مرحله پلی‌آف است.

هفته‌های گذشته برخی تیم‌ها نسبت به داوری معترض هستند، قضاوت‌های امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

مشکلات داوری همیشه وجود داشته است. مشکل والیبال ما، نبودن ویدئوچک و شرایط استانداردی که در مسابقات بین‌المللی و لیگ‌های خوب وجود دارد، است؛ بخشی از آن به کیفی‌سازی سالن‌ها برمی‌گردد که فدراسیون این کار را شروع کرده و چند اولویت برای برگزاری مسابقات در سالن قرار داده که شامل کفپوش، نور و رختکن مناسب است. البته مهم‌ترین موضوع ویدئوچک بوده که باید به مسابقات اضافه شود، اما این اتفاق رخ نداده و موجب ادامه‌دارشدنِ اشتباهات داوری شده است.

ویدئوچک به داور و بازیکن آرامش می‌دهد و موجب کم شدن اشتباهات داوران می‌شود؛ به نظر می‌رسد باید باشگاه‌ها را موظف کنیم در مسابقات از ویدئوچک استفاده کنند. تیم ما در رامسر به دلیل کفپوش غیراستاندارد، میزبانی ندارد و با تمام سختی و هزینه‌هایی که متحمل می‌شویم به دلیل احترام به قانون، مسابقات خانگی خود را در رشت برگزار می‌کنیم، اما تیم‌های دیگری هستند که سالن استانداردی ندارند ولی میزبانی گرفتند.

این فصل به فکر قهرمانی نیستیم/هورسان تنها تیمی است که در خانه بازی ندارد!

فدراسیون والیبال اعلام کرد که تیم‌ها تا بیست‌ویکم آبان فرصت دارند سالن خود را استاندارد کنند. میزبانی تیم‌هایی که سالن مناسب ندارند به خاطر این موضوع نیست؟

این موضوع مربوط به کفپوش غیراستاندارد است. قرار بود نور و رختکن تیم‌ها مناسب باشد، اما در سالنی بازی کردیم که نور مناسب نداشت و در رختکن آن، تنها پنج بازیکن می‌توانستند لباس عوض کنند. شرایط استاندارد سالن‌ها از نظر فدراسیون نور، رختکن و کفپوشِ مناسب است؛ سالن ما تنها کفپوش مناسب ندارد و میزبانی به آن داده نمی‌شود، اما سالن‌های دیگر تنها به خاطرِ داشتن کفپوش مناسب، میزبانی دارند. این موضوع را عدالت نمی‌دانم و با مسئولان فدراسیون هم مطرح کردم.

در هفته ششم لیگ برتر والیبال مقابل گیتی‌پسند قرار می‌گیرید و با توجه به اینکه با شرایط اصفهان آشنا هستید، این مسابقه را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

گیتی‌پسند یکی از تیم‌های خوب لیگ است، فیلم بازی‌های این تیم را دیدیم که باکیفیت والیبال بازی می‌کنند و بازیکنان خوبی دارند. شاید در جدول جایگاه مناسبی نداشته باشند، اما رقابت با آن‌ها سخت است و امیدوارم بازی قابل قبولی ارائه دهیم.

نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال مانند سال گذشته است که یک تیم تلاش می‌کند رده اول جدول را به دست آورد، اما تازه باید برای رقابت‌های پلی‌آف دوباره تلاش کند. نظر شما درخصوص تغییر سبک مسابقات چیست؟

مسابقات تمام لیگ‌های معتبر والیبال به صورت پلی‌آف برگزار می‌شود و چیز عجیبی برای والیبال نیست. تیم ما امسال به فکر قهرمانی نیست، در جمع چهار تیم هم حضور نخواهیم داشت و بهترین عملکردمان حضور در جمع هشت تیم برتر است.

سخن پایانی؟

از مسئولان شهر رامسر درخواست کمک داریم تا پارکت سالن صدر رامسر تعمیر و شرایط میزبانی تیم ما فراهم شود. هورسان در شرایط سختی قرار دارد و برای اسکان، غذا، سالن تمرین و مسابقه هزینه زیادی می‌دهیم. هزینه استانداردسازی سالن صدر رامسر برای شهری که هواداران پرشوری در والیبال دارد، زیاد نیست.

کد خبر 614491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.