شهروندان با پرداخت عوارض در آبادانی شهر مشارکت کنند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تالش گفت: شهروندان با پرداخت به‌موقع عوارض شهرداری در عمران و آبادانی شهر مشارکت کنند.

بهزاد پورپناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه وزارت کشور، منابع مالی شهرداری‌های شهرهایی با جمعیت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر باید از طریق شهروندان تأمین شود، بنابراین شهروندان اگر عوارض خود را به موقع پرداخت نکنند، شهرداری به دلیل نداشتن درآمد پایدار و کمبود منابع مالی، نمی‌تواند به شهروندان خدمات‌رسانی مناسب و شایسته‌ای داشته باشد.

وی افزود: با وجود اینکه عوارض سالانه هر منزل مسکونی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است، اما در بسیاری مواقع اگر شهروندان قصد فروش منزل یا نقل و انتقال سند آن را داشته باشند به شهرداری مراجعه و عوارض چندین سال را یکجا پرداخت می‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تالش با بیان اینکه شهرداری سالانه تنها برای مدیریت زباله ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند و شهروندان در بخش خدمات‌رسانی از شهرداری انتظار بسیار زیادی دارند، تصریح کرد: مدیریت شهری همواره در طول سال تخفیف پرداخت عوارض را در مناسبت‌های مختلف اعمال می‌کند، اما ۹۰ درصد شهروندان عوارض خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان با پرداخت به موقع عوارض شهرداری در عمران و آبادانی شهر مشارکت کنند، خاطرنشان کرد: نظارت دقیق و شفاف شورای اسلامی شهر، بر عملکرد مالی و هزینه جاری شهرداری، موجب افزایش اطمینان خاطر، رغبت بیشتر و خوش‌حسابی شهروندان در پرداخت عوارض می‌شود.

پورپناه تصریح کرد: در دوره‌های گذشته، منابع مالی در شهرداری تالش به درستی هزینه و مدیریت نمی‌شد، اما شورای ششم شهر بر مسائل مالی نظارت کامل دارد و شرایط مطلوبی را ایجاد کرده است.

به گزارش ایمنا، شهر هشتپر یا تالش مرکز شهرستان تالش، با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 614482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.