مبارزه با دشمن در گرو فعالیت‌های دانش‌بنیان است

وزیر کشور با بیان اینکه حوزه پژوهش محور اساسی در گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: مقابله با دشمن در گرو توجه قوی‌تر به حوزه‌های دانش‌بنیان و دستیابی به بالاترین مدارج علمی و دانشی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی دیروز _دوشنبه دوم آبان‌ماه_ در سفری یک روزه به تبریز ضمن دیدار با خانواده بسیجی مدافع امنیت، شهید حسین اوجاقی، برگزاری جلسه با مدیران ارشد استان و بازدید از طرح‌های حمل‌ونقل عمومی شهر تبریز در آیین افتتاح و بازدید از دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (ینوتکس ۲۰۲۲) شرکت کرد و با بیان اینکه حوزه پژوهش محور اساسی در گام دوم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: مقابله با دشمن در گرو توجه قوی‌تر به حوزه‌های دانش‌بنیانی و دستیابی به بالاترین مدارج علمی و دانشی است.

وی افزود: مسیر رشد و پیشرفت همه‌جانبه کشور در رسیدن به افق‌های علمی و توسعه فناوری‌های دانش‌بنیانی است.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران با طراحی توطئه‌های مختلف به دنبال مقابله با توسعه علمی و فناوری در کشور هستند، تصریح کرد: جوانان ایرانی در میدان‌های علمی حضور فعالانه و قوی دارند.

وحیدی ادامه داد: جبهه اصلی، مبارزه در عرصه علم است و خوشبختانه دستاوردهای خوبی از جمله پرتاب ماهواره و پیشرفت در سایر حوزه‌ها در کشور داشته‌ایم که همین دستاوردها باعث کینه دشمن شده است.

وی تاکید کرد: ملت ایران برای عزت و سربلندی کشور همواره تلاش می‌کند و هرگز دشمن نخواهد توانست در اراده پولادین مردم ایران خلل ایجاد کند.

وزیر کشور با تصریح این امر که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) ندا دهنده آزادی، سربلندی، تسلیم نشدن و رشد و بالندگی کشور است، گفت: وجود پربرکت رهبری انقلاب اسلامی مخل برنامه‌های توطئه‌آمیز دشمن است.

او همچنین با اشاره به اینکه ملت ایران همواره واقعیت را درک می‌کنند، اظهار کرد: دشمن با حرکت‌های انفعالی به دنبال مقابله با مسیر پیشرفت کشور است که البته مثل همیشه با شکست و ناکامی مواجه شده است.

وحیدی یادآور شد: باید برای رشد علمی و دانش و فناوری در کشور تلاش کنیم، مبارزه با دشمن در قالب همین فعالیت‌های دانش‌بنیان و دست یافتن جوانان به بالاترین مراتب علم و فناوری است.

وی افزود: وظیفه خود دانستم در این جمع فرهیخته حضور یابم و از اندیشمندان و فعالان علمی استان آذربایجان شرقی تقدیر و تشکر کنم؛ با این ظرفیت علمی باید در حوزه بهره‌وری و فعال کردن هرچه بیشتر ظرفیت‌های تولیدی استان بیش از گذشته اهتمام داشت.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: پرچم علم و دانش نباید لحظه‌ای سکون داشته باشد و باید سرعت علم و دانش در کشور فزونی گیرد و این امر کشور را در برابر تهدیدات دشمن ایمن می‌سازد.

کد خبر 614478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.