امیرعبداللهیان: آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه با اوکراین هستیم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه مشترک با اوکراین هستیم، گفت: ما هیچ سلاح و پهپادی برای به‌کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده‌ایم و نخواهیم داد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان امشب _دوشنبه دوم آبان‌ماه_ در هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در دیدار با مدیران عضو با اشاره به شایعه فروش پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، اظهار کرد: ما هیچ سلاح و پهپادی برای به‌کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده‌ایم و نخواهیم داد؛ همکاری‌های روسیه و ایران به دور از جنگ اوکراین، ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ما با روسیه دارای همکاری‌های متنوع از جمله در حوزه دفاعی هستیم؛ در گذشته تسلیحاتی را از روسیه گرفته‌ایم و تسلیحاتی را در اختیار روسیه قرار داده‌ایم اما در جریان جنگ اوکراین این اقدام انجام نشده است.

وزیر امور خارجه با اشاره به گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اضافه کرد: در تماس با جوزپ بورل گفتم آماده‌ام تیمی از کارشناسان نظامی ایران و اوکراین ادعای استفاده از پهپاد ساخت ایران در جنگ اوکراین را بررسی کند.

ارسال پیام از سوی آمریکا برای حفظ فرصت توافق

امیرعبداللهیان با بیان اینکه طرف آمریکایی در چند روز گذشته تلاش کرد با پیام‌های دیپلماتیک فرصت توافق را حفظ کند، تصریح کرد: البته به طور همزمان در بعضی نقاط نیز به دنبال ایجاد آشوب و ترور در ایران بودند.

وی ادامه داد: برخی از مداخله‌گرایان خارجی تا جایی پیش رفتند که جیش‌ العدل در زاهدان برای چند ساعتی اقدامات تروریستی را رقم زد که با حمایت مالی یک کشور شناخته شده و چند دستگاه امنیت خارجی انجام گرفت و حرفی از دختر فوت شده نبود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ما برای رسیدن به توافق خوب و پایدار آمادگی داریم و تلاش‌ها در این باره جریان دارد، لذا از طرف آمریکایی می‌خواهیم دست از رفتار ریاکارانه بردارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 614457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.