رفع آبگرفتگی معابر بحرانی شهر زنجان در اولویت قرار گرفت

شهردار زنجان با اشاره به حجم بالای مناطق احتمالی آبگرفتگی در سطح این شهر، گفت: ۵۵ نقطه اولویت‌دار و بحرانی در این حوزه شناسایی شده است و تلاش می‌کنیم امسال مشکل تمام آن‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر امروز _دوشنبه دوم آبان‌ماه_ در حاشیه بازدید از فعالیت نیروهای خدمات شهری، اظهار کرد: مطالعات لازم در خصوص احصای مناطق بحرانی و حساس که دچار آبگرفتگی می‌شود، انجام شده است و بر اساس شرایط مناطق، برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع این مشکل صورت گرفته است.

وی افزود: طبق هماهنگی به عمل آمده با در نظر گرفتن اقلیم آب و هوایی شهر زنجان، عملیات اجرایی رفع مشکلات آبگرفتگی تا زمانی که بارندگی‌ها و سرما اجازه بدهد، ادامه خواهد داشت.

شهردار زنجان با اشاره به حجم بالای مناطق بحرانی آبگرفتگی در سطح شهر، تصریح کرد: ۵۵ نقطه اولویت‌دار و بحرانی در این حوزه شناسایی شده است و تلاش می‌کنیم امسال مشکل تمام آن‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به وجود ۶۰ کیلومتر کانال فاضلاب در سطح شهر و لایروبی تمام آن‌ها، ادامه داد: برای رفع آبگرفتگی میدان انقلاب، پروژه احداث نهر عرضی از ابتدای خیابان زینبیه شرقی به صورت مورب تا مقابل کتابخانه سهروردی و در ادامه به صورت مستقیم تا میدان انقلاب به طول تقریبی ۲۳۰ متر و با اعتباری اولیه ۱۷ میلیارد ریال تعریف شده است و عملیات اجرایی آن به محض صدور مجوز از مراجع مربوطه آغاز خواهد شد.

فیروزفر با اشاره به آماده‌باش نیروهای خدمات شهری مناطق برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر، اضافه کرد: با توجه به هشدار زرد اداره کل هوا شناسی و بارش‌های پاییزی نیروهای خدمات شهری شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تمام نقاط بحرانی آبگرفتگی شهر احصا شده است و در حال انجام عملیات عمرانی برای رفع این مشکلات هستیم، البته بعضی از این نقاط نیازمند اقدامات زیرساختی است که در برنامه میان مدت عملیاتی قرار گرفته است.

شهردار زنجان ادامه داد: پاکسازی نهرها و جوی‌های سطح شهر، اصلاح مسیل سیلاب در تقاطع شهید صدوقی اسلام آباد، تقاطع بلوار زیتون، ادامه لایروبی کانال میدان سپاه، رفع گرفتگی کانال مقابل اداره کل بازرسی استان در مجتمع ادارات و مستقر کردن نیروهای کشیک خدمات شهری در کوی‌ها، محله‌ها و معابری که دارای سابقه آبگرفتگی است، از اقدامات منطقه یک شهرداری در فصل بارش‌های پاییزی است.

کد خبر 614447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.