هشدار رئیس لالیگا به بارسلونا

رئیس لالیگا به مدیران باشگاه بارسلونا هشدار داد که باید برای فصل آینده ملاحظات مالی جدیدی در نظر داشته باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از رویترز، خاویر تباس به تیم فوتبال بارسلونا هشدار داده است که همچنان باید دستمزد خود را کاهش دهد و فعال کردن اهرم‌های اقتصادی در سال آینده برای این تیم کارساز نخواهد بود.

غول‌های کاتالونیایی چند سالی است که آشفتگی‌های مالی خارج از زمین را تحمل کرده‌اند و در مقطعی تا یک میلیارد یورو (۸۷۰.۱ میلیون پوند) بدهی داشته‌اند. به همین علت، ژاوی، سرمربی بارسلونا در تابستان تحولاتی در ترکیبش به وجود آورد تا بتواند ستاره‌هایی همچون رافینیا، ژولس کانده و روبرت لواندوفسکی را به خدمت بگیرد.

با این حال بارسلونا به دلیل وضعیت نامناسب مالی خود نتوانست تمام خریدهای جدید خود را به موقع ثبت کند، زیرا کانده در بازی افتتاحیه لالیگا با رایو وایکانو غایب بود.

خوان لاپورتا برای تأمین مالی معاملات خود ۲۵ درصد از حقوق تلویزیونی بارسلونا را برای ۲۵ سال آینده به شرکت آمریکایی Sixth Street فروخت، در حالی که ۴۹ درصد از استودیو بارسا نیز فروخته شد.

با وجود تمام اهرم‌های مالی که توسط باشگاه بارسلونا به کار گرفته شد،، رئیس لالیگا به این باشگاه هشدار داده است که باید راهی برای کاهش دستمزد خود از ۶۵۶ میلیون یورو (۵۷۰.۸ میلیون پوند) به ۵۰۰ میلیون یورو (۴۳۵.۱ میلیون پوند) برای فصل ۲۰۲۳-۲۴ پیدا کند.

تباس به موندو دپورتیوو گفت: اگر بارسا از لیگ قهرمانان اروپا حذف شود، درآمد کمتری خواهد داشت، میزان پرداخت پاداش نیز کاهش می‌یابد و به این ترتیب حذف از لیگ قهرمانان اروپا بر روی آنان تأثیر زیادی نمی‌گذارد.

رئیس لالیگا ادامه داد: اهرم‌های اقتصادی به بارسا کمک زیادی در این فصل کرده است، اما برای سال آینده اثرگذار نیست. آن‌ها باید حجم حقوق را کاهش دهند و نمی‌توانند با بیش از ۵۰۰ میلیون یورو ادامه دهند.

در سال ۲۰۲۳ تعداد زیادی از ستاره‌های بزرگ به احتمال زیاد بارسلونا را ترک می‌کنند، زیرا این باشگاه تلاش می‌کند وضعیت مالی خود را متعادل کند. جوردی آلبا، جرارد پی‌که، سرخیو بوسکتس و سرجی روبرتو از جمله بازیکنانی هستند که احتمال می‌رود از بارسا جدا شوند.

سرخی روبرتو و بوسکتس هر دو وارد ۱۲ ماه پایانی قرارداد خود با تیم کاتالانی شده‌اند و انتظار می‌رود هر دو در پایان فصل به دنبال باشگاهی جدید باشند.

کد خبر 614423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.