ریزش سنگین بازار سهام

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با ۱۹ هزار ۲۷۷ واحد به سطح یک میلیون ۲۷۷ هزار ۷۳۳ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت چهار هزار ۴۵۸ واحد در سطح ۱۷۳ هزار ۲۳۷ قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ریزش امروز بازار سرمایه باور نکردنی است، روز گذشته شاهد ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص کل بودیم و در حالی که انتظار می‌رفت در بازار امروز سطح تقاضا بهبود پیدا کند و یا یک روند متعادل را سپری کنیم شاهد ریزش سنگین ۱۹ هزار واحدی شاخص بودیم، آیا کسی می‌تواند باور کند که پس از سه سال روند نزولی و سپری کردن وضعیت وخیم بازار سرمایه مجدد بازار به این روز بیفتد؟

سطح یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد را به راحتی از دست بدهد و با شتاب زیادی رو به پایین حرکت کند در بازار بورس امروز نمادهای فولاد، کچاد، رمپنا، فارس، فملی، نوری و کگل بیشترین تأثیر منفی را از خود برجای گذاشتند، ارزش معاملات بازار امروز نزدیک به دو هزار ۲۰۰ میلیارد تومان بود که همچان نشان دهنده خروج سرمایه از بازار و عدم تمایل به خرید سهام در بازار است، در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۱۲۴ واحدی بودیم نمادهای فغدیر، زاگرس، هرمز، شراز، بپاس، شگویا و خدیزل بیشترین تأثیر منفی را بر روند بازار گذاشتند در این روزها شاهد بحرانی‌ترین ایام بازار سرمایه هستیم، بدون حمایت بدون حامی و بدون توجه مسئولان کشوری بر این بازار، مگر می‌شود بازار پس از سه سال افت شدید مجدد شاهد چنین ریزش و وضعیت بدی باشد.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با ۱۹ هزار ۲۷۷ واحد به سطح یک میلیون ۲۷۷ هزار ۷۳۳ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت چهار هزار ۴۵۸ واحد در سطح ۱۷۳ هزار ۲۳۷ قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۶۸

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۳۳۲

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۲۶ واحدی به سطح ۱۷ هزار ۶۵۶ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۹۶

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۲۵۴

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۲۲ هزار ۱۱۳ و یک میلیون ۴۴۳ هزار ۴۶۸ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۱۹۳ و سه میلیارد ۷۷۶ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. شبند

۲. فولاد

۳. های

۴. کمند

۵. افران

بیشترین حجم معامله

۱. شبندر

۲. فولاد

۳. شپنا

۴.پ الایش

۵. خزامیا

بیشترین افزایش قیمت

۱. غاذر

۲.و آذر

۳.و ایران

۴. شلعاب

۴. زمگسا

بیشترین کاهش قیمت

۱. فولاد

۲. فخوز

۳. رمپنا

۴.پ تایر

۵. دابورح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

ریزش سنگین بازار سهام

حمایت: یک میلیون ۲۷۳ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد.

تحلیل: در صورتی که فردا سطح یک میلیون ۲۷۰ هزار واحد را از دست بدهیم پیش بینی می‌شود شاخص کل بورس تهران تا سطح یک میلیون ۲۰۰ هزار واحدی که سطح حمایتی بعدی ان است ریزش داشته باشد.

اخبار مهم

در چند روز گذشته شاهد ترافیک گزارش عملکرد شرکت‌ها روی سامانه کدال بودیم. گرچه گزارش‌های منتشر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش سودآوری برخی شرکت‌ها خبر می‌دهد، اما برخی گزارش‌ها از انتظار فعالان بازار ضعیف‌تر بود و موجبات نگرانی اهالی بازار سرمایه را فراهم آورد. در این گزارش، قرار است به بررسی عملکرد هشت شرکت به صورت مختصر پرداخته شود.

شستا

شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در سه ماهه منتهی به شهریور ۲۲ میلیارد تومان سود خالص محقق کرد. سود فروش سرمایه گذاری‌های در بازه مورد بررسی ۲۶۰ میلیارد تومان بوده است.

فارس

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سه ماهه منتهی به شهریور برای هر سهم ۱۹ ریال سود محقق کرد. درآمدهای عملیاتی با افزایش ۹ درصدی به ۳۰ میلیارد تومان رسید.

میدکو

شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در ۶ ماهه منتهی به شهریور برای هر سهم سه ریال زیان محقق کرد که به نسبت دوره مشابه قبل کاهش ۱۱ درصدی داشت. درآمدهای عملیاتی با افزایش ۲۴ درصدی به دو میلیارد تومان رسید.

وغدیر

شرکت سرمایه گذاری غدیر در شش ماهه منتهی به شهریور برای هر سهم ۳۳۵ ریال سود محقق کرد. درآمدهای عملیاتی به ۳,۰۴۵ میلیارد تومان و سود خالص به ۲,۴۰۹ میلیارد تومان رسید.

ومعادن

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۱ حسابرسی نشده را منتشر نمود. بر اساس اطلاعات ارائه شده این شرکت در این دوره زمانی یاد شده برای هر سهم ۷۶ ریال سود شناسایی کرده است. این درحالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۱۹۰ ریال سود شناسایی کرده بود؛ که باعث افت هشت درصدی سود شده است. شرکت در این مدت شش ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱، ۱,۴۶۵ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است.

وصندوق

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در شش ماهه منتهی به شهریور برای هر سهم ۹۲۹ ریال سود محقق کرد. درآمدهای عملیاتی با افزایش چهار درصدی به ۴,۲۳۹ میلیارد تومان رسید.

وبانک

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه ۱۴۰۱ حسابرسی نشده را منتشر نمود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده این شرکت در این دوره زمانی یاد شده برای هر سهم ۱۰۶ ریال سود شناسایی کرده است. این درحالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم ۱۲۶ ریال زیان شناسایی کرده بود؛ که باعث افت ۱۶ درصدی سود شده است.

شرکت در این مدت شش ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱، ۲۸۸ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده است.

برکت

شرکت گروه دارویی برکت در شش ماهه منتهی به شهریور برای هر سهم ۲۶ ریال سود محقق کرد این در حالی است که در دوره مشابه قبل زیان ۱۳ ریالی به ازای هر سهم ساخته بود. درآمدهای عملیاتی با افزایش حدود ۱۴ برابری به سه میلیارد تومان رسید.

خریداران لاماری از بورس کالا چقدر سود کردند؟

روز گذشته ۱ آبان ۱۴۰۱ در ادامه برنامه عرضه خودرو در بورس کالا، ۲۰۰ دستگاه خودروی لاماری تولیدی آرین پارس موتور در بورس کالا عرضه شد که به مانند نوبه‌های قبل عرضه خودرو در بورس کالا، این خودرو نیز با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

۱۰۰ دستگاه لاماری سفید معامله شد

پس از ۲۰ دقیقه رقابت نفس‌گیر بین ۴۰۷ سفارش برای خرید ۱۰۰ دستگاه «لاماری ایما» سفید تولیدی آرین پارس موتور، سرانجام خریداران با ۲۰.۳۸ درصد رقابت و میانگین قیمت یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان موفق به خرید خودروی لاماری ایما سفید شدند.

لاماری مشکی را روی هوا زدند

پس از ۲۰ دقیقه رقابت شفاف و نفس‌گیر بین ۴۷۹ سفارش برای خرید ۱۰۰ دستگاه «لاماری مشکی» تولیدی آرین پارس موتور در بورس کالا، سرانجام خریداران با ۲۳.۸۹ درصد رقابت و میانگین قیمت یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان موفق به خرید شدند.

خریداران لاماری چقدر سود کردند؟

با احتساب ۹ درصد هزینه مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت فروش و سایر هزینه به مبلغ ۲۴ میلیون ۷۲۸ هزار تومان، قیمت نهایی لاماری سفید برای خریدار از بورس کالا به یک میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان می‌رسد.

این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار آزاد در روزهای گذشته از حوالی یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در حال معامله بوده است.

مقایسه قیمت خودرو لارمای سفید معامله شده در بورس کالا با بازار آزاد، اختلافی بین ۲۱۰ تا ۲۴۰ میلیون تومانی را نشان می‌دهد که به معنی ارزان‌تر بودن ۱۵ درصدی این خودور در بورس کالا به نفع مصرف‌کننده و خریدار است.

تولیدکننده چقدر سود کرد؟

همچنین با احتساب قیمت فروش کارخانه یک میلیارد و ۹۴ میلیون تومانی لاماری و با فروش ۲۰۰ دستگاه در بورس کالا، بیش از ۴۶.۵ میلیارد تومان به سود تولیدکننده اضافه شد. سودی که تا پیش از این به جیب دلال و واسطه‌ها سرازیر می‌شد.

استقلال تعلیق شد، کدام نمادها افشا خوردند؟ حجم مبنای کدام نمادها تغییر کرد؟

تغییر حجم مبنای برخی از نمادهای بازار پایه

حجم مبنای نمادهای معاملاتی چنوپا و پشاهن از امروز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ به ۱ تغییر می‌یابد، همچنین حجم مبنای نماد معاملاتی واحصا از امروز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ بر اساس مقادیر مرتبط با فرمول حجم مبنا در تابلو مربوطه محاسبه و اعمال خواهد شد.

تغییر حجم مبنای برخی از نمادهای معاملاتی در بازارهای اول و دوم

حجم مبنای نمادهای معاملاتی ولشرق، وطوبی، تپسی و کلر از امروز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ اعمال نخواهد شد. همچنین حجم مبنا برای نمادهای معاملاتی بپاس و اتکای از امروز دوشنبه ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ اعمال خواهد شد.

نمادهای معاملاتی مشمول رفع گره معاملاتی

نمادهای معاملاتی حبندر، گنگین و چنوپا امروز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ مشمول رفع گره معاملاتی می‌باشند.

تعلیق نماد معاملاتی استقلال

مطابق با اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال، به استناد بند ۷ ماده ۱۳ مکرر دو دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، نماد معاملاتی استقلال بنا به تشخیص شرکت فرابورس ایران حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ تعلیق شد.

وسپهر

نماد معاملاتی وسپهر به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (ب) برای شرکت سرمایه گذاری گروه سپهرصادرات متوقف شد. بدیهی است نماد مذکور تا ساعت ۱۰:۱۵ جلسه معاملاتی جاری به صورت حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

کد خبر 614414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.