جمع‌آوری زباله‌ها در کرج با یک نرم‌افزار

معاون خدمات شهری شهردار کرج گفت: نرم‌افزاری که برای جمع‌آوری زباله‌ها و تفکیک آن طراحی شده است، به‌زودی میان شهروندان به اشتراک‌ گذاشته خواهد شد تا شهروندان با عضویت در این سامانه و ارسال پیام، زباله‌های خود را تحویل دهند.

غلامرضا رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح جمع‌آوری زباله‌ها در کرج به صورت یک شب در میان، اظهار کرد: قرار بر این بود طرح را همچون سایر کلان‌شهرها با یک شیب ملایم اجرا کنیم، در این راستا مقرر شد زباله‌ها یک روز در میان جمع‌آوری شود و مخازن زباله در شهر دیده نشود.

وی با بیان اینکه از هر ۱۰ منطقه بنا بر تشخیص مدیر منطقه، یک محله پایلوت اجرای این طرح بوده است، افزود: در حال حاضر مقرر شد این طرح تنها در «محله چهارصد دستگاه» واقع در منطقه ۹ انجام شود.

معاون خدمات شهری شهردار کرج اظهار امیدواری کرد: با تبلیغ بهتر و اطلاع‌رسانی درست و دقیق طرح جمع‌آوری زباله با نرم‌افزار به‌طور کامل اجرا و زمینه بیشتری برای این اقدام فراهم شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهروندان ساکن در محله چهارصد دستگاه از اجرای این طرح باخبر شده‌اند، افزود: زباله‌ها در این منطقه روزهای زوج به صورت یک شب در میان جمع‌آوری می‌شود.

رضوانی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند زباله‌های خود را ۷۲ ساعت در کیسه‌های مخصوص زباله نگهداری کنند، گفت: اگر این طرح در کل شهر اجرای شود، زباله‌ها یک روز در میان در خانه نگهداری می‌شود و هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی با اشاره به جمع‌آوری سطل‌های مکانیزه، گفت: اگر قرار باشد زباله‌ها یک روز در میان به همت مردم و همکاران جمع‌آوری شود، با شیب ملایم و اطلاع‌رسانی، مخازن نیز از سطح شهر جمع می‌شود، اما این اقدام هنوز در دستور کار قرار ندارد.

معاون خدمات شهری شهردار کرج با اشاره به نرم‌افزاری که برای جمع‌آوری زباله‌ها و تفکیک آن طراحی شده است، ادامه داد: این نرم‌افزار به‌زودی میان شهروندان به اشتراک گذاشته خواهد شد تا شهروندان با عضویت در این سامانه و ارسال پیام، زباله‌های خود را تحویل دهند.

سگ‌های بلاصاحب در کرج و حامیان مشکل‌ساز

رضوانی با اشاره به وجود سگ‌های بلاصاحب، گفت: سازمان مدیریت پسماند برای رسیدگی به این موضوع پنج پیمانکار دارد، لذا در صورت مشاهده سگ‌های بلاصاحب و تماس شهروندان با سامانه تلفنی ۱۳۷، بلافاصله نیروهای مربوطه به محل اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه حامیان حیوانات در فرایند جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، مشکل‌ساز شده‌اند، افزود: اکوسیستم شهر با غذا دادن به حیوانات به‌هم ریخته است، به گفته کارشناسان این اقدام نباید صورت گیرد، زیرا غذا دادن به حیوانات مثل سگ‌های بلاصاحب جمعیت آنها و مشکلات را بیشتر می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار کرج با بیان اینکه در حال حاضر چند قشر حامی حیوانات وجود دارد، تصریح کرد: بعضی از حامیان کارشناس هستند و عقلانی صحبت می‌کنند، اما بعضی دیگر حامیان نمادین هستند که از این موضوع درآمد کسب می‌کنند؛ آن‌ها با انتشار عکس حیوانات در فضای مجازی از احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند، زیرا مردم با دیدن این عکس و فیلم‌ها کمک‌های مالی خود را به آن‌ها ارائه می‌دهند، بنابراین حامیانی که واقع‌بینانه به موضوع نگاه می‌کنند و کسانی که حامی نمادین هستند، باید از یکدیگر تفکیک شوند.

کد خبر 614402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.