شهرداری شیراز با تخلفات برخورد کند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تخلفات انجام شده به واسطه مغایرت‌های موجود طرح جامع باغات قصرالدشت با طرح جامع و تفصیلی شهر و نداشتن برخورد مناسب با تخلفات و گاهی صدور مجوزهای خلاف ضابطه باغات از دیگر مواردی است که شهرداری باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامعلی ترابی امروز _دوشنبه دوم آبان‌ماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به حوزه باغات و مشکلات آن، اظهار کرد: اجرا نشدن صحیح طرح‌های مصوب موجود از مشکلات این حوزه است و ساختار سازمانی مدیریت باغات باید متحول شود، وضعیت فعلی این ساختار بسیار ضعیف‌تر از مصوبه شورای عالی جهت حفاظت باغ‌ها است و با نگاه حداقلی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: تخلفات انجام شده به واسطه مغایرت‌های موجود طرح جامع باغات قصرالدشت با طرح جامع و تفصیلی شهر و برخورد مناسب نداشتن شهرداری با تخلفات و گاهی صدور مجوزهای خلاف ضابطه باغات از دیگر مواردی است که شهرداری باید به آن توجه کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مدیریت ضعیف و نگاه ضعیف مدیریتی شهرداری به موضوع به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص و اثرگذار شهری در حوزه‌های زیست محیطی، گردشگری و اثرگذاری اجتماعی از مطالبات عمومی شهروندان شیراز است.

سیمای شهر شیراز حال خوشی ندارد

وی با بیان اینکه سیمای شهر شیراز حال خوشی ندارد، تصریح کرد: مدیریت چندگانه در حوزه سیما و منظر شهری باعث شده است، هیچ‌گونه ضابطه‌ای با فرهنگ و معماری اسلامی ایرانی مطابقت نداشته باشد و در بحث نما شهر مصوب نشود.

ترابی افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی به تازگی دبیرخانه سیما و منظر را مصوب کرده است که به شهرداری‌ها واگذار شود، اکنون که نگاه حاکمیتی بهبود یافته، لازم است شهرداری شیراز نیز نگاه جامع‌تری به موضوع داشته باشد و معاونت شهرسازی از حالت انفعال خارج شود و بررسی ضوابط نما و سیما، منظر شهری را در دستور کار خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهردار شیراز دستورات لازم جهت یکپارچه شدن موضوع را صادر کرده و هماهنگی بین دو حوزه معاونت شهرسازی و خدمات شهری و سازمان سیما منظر انجام شود و در آینده شاهد تصویب و اجرای ضوابط نما و سیما و منظر مطابق با معیارهای معماری ایرانی اسلامی باشیم.

کد خبر 614386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.