زیرساخت‌های کنونی شهر قم تناسبی با جمعیت آن ندارد

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: ظرفیت و زیرساخت‌های کنونی شهر قم تناسبی با جمعیت و حضور میلیونی زائران ندارد و این کلانشهر با وضعیت مطلوب فاصله بسیار زیادی دارد، شورای اسلامی شهر قم در قالب بودجه‌های سالانه تلاش می‌کند تا بخشی از عقب‌افتادگی‌های ادواری را جبران کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید اخوان امروز _دوشنبه دوم آبان‌ماه_ در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از پروژه‌های عمرانی شهر، اظهار کرد: سیاست و رویکرد شورای اسلامی شهر قم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است و بعد از اتمام این پروژه‌ها طرح‌های شاخص دیگری آغاز خواهد شد.

وی در خصوص ضرورت جلوگیری از طولانی شدن مدت اجرایی پروژه‌های عمرانی، ادامه داد: برخی از پروژه‌های شهری از نظر پیش‌بینی‌های اولیه دچار تأخیر شده و موجب اختلالاتی در حوزه ترافیک و خدمات‌رسانی عمومی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تلاش شهرداری برای بهره‌برداری از بوستان خضر در زمان‌بندی مشخص، تصریح کرد: قم همچنان از نظر سرانه‌های فضای سبز و تفرجگاهی کلان‌شهر ضعیفی در کشور به شمار می‌رود و مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر قم تلاش می‌کند، این پروژه‌ها را در زمان مشخص خود به بهره‌برداری برساند.

وی اضافه کرد: به دلیل نوسان نرخ ارز و نبود ثبات قیمت‌ها در بازار، ورودی و تأمین منابع مالی پروژه‌های شهری نسبت به پیمان اولیه آن‌ها چندین برابر افزایش یافته است.

اخوان با تاکید بر اینکه سیاست و رویکرد شورای اسلامی شهر قم اتمام طرح‌های نیمه‌تمام است، گفت: تکمیل تقاطع و شریان‌های اصلی شهر قم در قالب چشم‌انداز ۱۴۱۴ و برش‌های یک ساله در حال انجام بوده و وضعیت آن‌ها به‌صورت مرتب در حال بهبود و به‌روزرسانی است.

وی با اشاره به وضعیت پروژه شهدای روحانیت، اضافه کرد: این رینگ ترافیکی در کنار تقاطع‌هایی مانند فردوسی، نماز و زیرگذر امام حسین (ع) می‌تواند بخش عمده‌ای از اهداف مدیریت شهری را محقق کند.

کد خبر 614329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.