بهره‌گیری از اینترنت اشیا برای تغییر هوشمند طراحی شهرها در اسکاتلند

اعضای شورای شهر ابردین شایر، منطقه‌ای مسکونی در اسکاتلند، در نظر دارند شش تکنولوژی هوشمند را در مناطق پیاده کنند تا به داده‌هایی در زمان واقعی برای حوزه‌های مختلف نظیر کیفیت هوا، ساختمان‌سازی، مسکن اجتماعی، نظارت بر آب و مدیریت پسماندها دسترسی بیابند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران ابردین شایر به‌زودی قادر خواهند بود با بهره‌گیری از فناوری اینترنت اشیا به داده‌های دقیق‌تری در مورد مدیریت شهری دسترسی پیدا کنند که این قابلیت، توانایی آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌های شهری بهبود خواهد داد. تکنولوژی‌های هوشمند در ۱۲ محله ابردین شایر پیاده خواهد شد و به اعضای شورای آن‌ها امکان اعمال اقداماتی در رابطه با کاهش انتشار گازهای آلاینده را خواهد داد که این امر به سهم خود، کاهش هزینه و مصرف انرژی شهری را در پی خواهد داشت، ضمن این‌که در تسریع تحقق هدف صفر انتشار کربن نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

مدیران ابردین شایر در سال ۲۰۲۰ متعهد شدند ارائه خدمات عمومی شهر را تا سال ۲۰۲۵ دیجیتالی کنند تا از این طریق، نه‌تنها کیفیت زندگی شهروندان را بهبود ببخشند، بلکه به رشد اقتصادی و حمایت از محیط زیست کمک کنند. بهره‌مندی از فناوری اینترنت اشیا طی دو سال گذشته، فرصت‌های ایده‌آلی را در اختیار آن‌ها برای پیاده‌سازی هرچه بیشتر و بهتر فناوری‌های هوشمند قرار داده و توانسته است در بهبود خدمات در مقیاس کوچک بسیار مؤثر باشد.

بخشی از هوشمندسازی شهرهای منطقه ابردین شایر به نصب سنسورهای دیجیتالی کنترل دما در جاده‌ها مربوط خواهد شد که بهبود تصمیم‌گیری مدیران را برای چگونگی کاهش انتشار کربن ناشی از سفرهای زیاد به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، رویکردهای مدیریت هوشمند پسماندها به شناسایی سطل‌های زباله پیش از پر شدن منجر خواهد شد، بنابراین امکان اعمال اقدامات کارآمد توسط برنامه‌ریزان جهت جمع‌آوری ضایعات از سراسر شهر را فراهم خواهد آورد.

مهم‌تر از همه این‌که، ۱۵ سنسور کیفیت هوا در منطقه نصب خواهد شد و به اندازه‌گیری عوامل مختلف مانند نرخ ذرات آلاینده موجود در هر منطقه، دمای هوا و رطوبت در زمان واقعی کمک زیادی خواهد کرد که این امر به سهم خود مدیران را قادر به تصمیم‌گیری بهتر در هر زمینه می‌کند.

مدارس سراسر ابردین شایر نیز از خدمات دیجیتالی جدید بهره‌مند خواهد شد، زیرا قرار است سنسورهایی برای نظارت بر کیفیت هوا در داخل و خارج آن‌ها نصب شود تا تأثیر تردد خودروها بر آلودگی محیط، هنگام ورود دانش‌آموزان به مدارس و خروج آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت نیاز، اقدامات ویژه‌ای برای کاهش آن اعمال شود.

قابلیت اندازه‌گیری رطوبت و دمای هوای محل سکونت مردم در مناطق سراسر ابردین شایر از دیگر تبعات مثبت دیجیتالی‌سازی آن‌ها به‌شمار می‌رود که می‌تواند به مدیران در آگاهی یافتن از مشکلات احتمالی مربوط به رطوبت کمک کند و آن‌ها را به اعمال اقدامات به‌موقع و مناسب سوق دهد.

بهره‌گیری از اینترنت اشیا برای تغییر هوشمند طراحی شهرها در اسکاتلند

کد خبر 614326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.