جشنواره ملی «نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروندکودک» برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک با هدف آموزش شهروندی و آماده‌سازی شهروندان به‌ویژه کودکان این کلان‌شهر برای ورود به عرصه‌های زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، مصطفی مشفقیان اظهار کرد: هدف اصلی جشنواره ملی نمایش‌های خیابانی و عروسکی شهروند کودک شیراز آموزش شهروندی و آماده‌سازی شهروندان به‌ویژه کودکان این کلان‌شهر برای ورود به عرصه‌های زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی آموزش شهروندی برای تربیت شهروندانی آگاه و مسئولیت‌پذیر را از جدی‌ترین تکالیف شهرداری برشمرد و گفت: سازمان فرهنگی در این راستا اقدامات گسترده‌ای را طراحی کرده است و مسیری را پیش‌گرفته است تا در حوزه‌های سبک زندگی اسلامی، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، ترافیک و حمل‌ونقل شهری، حفظ باغات و فضای سبز، پسماند و بازیافت گام بردارد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه برنامه‌های دیگری نیز برای قشرهای مختلف در دستور کار داریم، اضافه کرد: تصور بر این بوده است که کودکان مهم‌ترین قشر جامعه هستند که می‌توان در حوزه فرهنگ‌سازی روی آن‌ها اثرگذاری بیشتری داشت، لذا در این جشنواره نیز تمرکز اصلی بر کودکان است.

وی ادامه داد: این جشنواره به‌صورت نمایش‌های خیابانی و همچنین نمایش‌های عروسکی است تا اثرگذاری و جریان سازی گسترده‌تری را در میان کودکان شیرازی داشته باشد که مکان برگزاری این جشنواره محوطه ارگ کریم‌خان، گذر حافظیه، بوستان ایرانی (۲۰ متری امام خمینی (ره))، پیاده‌راه سلامت (بلوار شاهد)، باغ هنرهای اسلامی (باغ بعثت) است.

کد خبر 614144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.