تمجید ژاوی از والورده پیش از تقابل حساس بارسا

سرمربی بارسا در نشست خبری پیش از بازی برابر بیلبائو از سرمربی کنونی این تیم که سابقاً در بارسا بود، تمجید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال اسپانیا، بارسلونا روز یکشنبه در نیوکمپ به مصاف اتلتیک بیلبائو خواهد رفت تا حساس‌ترین دیدار روز لالیگا را برگزار کند.

بدون شک در حاشیه برگزاری دیدار بارسا و بیلبائو، بازگشت ارنستو والورده به نیوکمپ مورد توجه هواداران خواهد بود. این مربی اسپانیایی پس از دوری طولانی مدت از فوتبال، امشب دوباره فرصت بازگشت به ورزشگاه تیم سابقش را دارد.

اولین سوال از ژاوی در نشست خبری پیش از بازی، درباره بازگشت والورده به نیوکمپ بود. ژاوی با تمجید از سرمربی اسبق بارسا گفت: شب سختی در پیش داریم. رقیب ما تیم قدرتمندی است و کار برای ما ساده نخواهد بود. سبک تفکرات والورده تهاجمی‌تر از مارسلینو است. آن‌ها به ما فشار می‌آورند. اتلتیک بیلبائو تیم خیلی خوبی است و من برای والورده به خاطر کارهایی که اینجا انجام داده احترام زیادی قائل هستم.

سرمربی بارسلونا در ادامه صحبت‌های خود نیز دست از تمجید کردن برنداشت: برای کاری که او درون باشگاه انجام داد ارزش زیادی قائل هستیم، به نظر من والورده مربی تماشایی قابل احترامی است. او بی‌عیب و نقص و با رویکردی بسیار مثبت کار می‌کند. کار و نتایج او در بارسا عالی است.

والورده، آخرین سرمربی بارسلونا بود که موفق به کسب عنوان قهرمانی لالیگا با این تیم شد. او حتی در زمان جدایی از جمع آبی‌اناری‌ها نیز با بارسا در صدر جدول بود. شاید بزرگ‌ترین ضعف وی، نتیجه‌نگرفتن در لیگ قهرمانان اروپا بود که باعث شد مدیران بارسا تصمیم به اخراج او بگیرند.

اگرچه والورده در زمان حضور در نیوکمپ بی‌نقص نبود، اما با نگاه به گذشته مشخص می‌شود که او چه کار استثنایی در بارسا انجام داده است. ارنستو نه تنها توانست با بارسا بدرخشد، بلکه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد، مشکلاتی که هنوز هم وجود دارد و گریبان گیر سرمربیان بعدی بارسلونا نیز شد.

کد خبر 614139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.