تجمیع سرمایه‌های خُرد برای تامین مالی پروژه‌های کلان مسکن‌سازی

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با تشکیل صندوق مسکن در بازار بورس، سرمایه‌های خُرد مردم تجمیع و منابع مالی پروژه‌های کلان مسکن‌سازی تامین می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در رابطه با فروش متری خانه در بازار سرمایه اظهار کرد: اگر منظور فروش متری خانه در بورس، ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری برای تجمیع پول‌های خُرد و تأمین مالی پروژه‌های انبوه‌ساز مسکن است، کار درستی بوده است و ما نیاز داریم همانند سایر حوزه‌ها صندوق مسکن هم داشته باشیم.

وی افزود: اما اگر منظور این است که افراد یک متر خانه در بورس خریداری کنند و بعد همان را بفروشند، حالت سفته‌بازی پیدا می کند و فضای معمول بازار مسکن را که بورس‌بازی و دلالی است تشدید و زمینه رشد قیمت مسکن را فراهم می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افراد با هدف رشد قیمت و کسب سود، سهامی را خریداری می‌کنند، حال اگر سود سهام‌داران بر رشد قیمت مسکن باشد، در این مسیر تلاش و در نهایت قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند. همواره یکی از مشکلات حوزه مسکن این بوده است که مردم به چشم کالایی سرمایه‌ای به آن نگاه کرده‌اند و با امید کسب سود، زمین یا خانه‌ای را خریداری خالی رها می‌کنند.

زنگنه با بیان اینکه یکی از دلایل وجود خانه‌های خالی سرمایه‌ای بودن مسکن است، گفت: با تشکیل صندوق مسکن در بازار بورس مردم در این محل سرمایه‌گذاری می‌کنند و منابع موجود صرف ساخت خانه و ایجاد ارزش افزوده می‌شود و هر فرد به تناسب سهم خود از ارزش افزوده ایجاد شده بهره‌مند می‌شود و از طریق آن می‌تواند خانه‌ای را اجاره، رهن و حتی خریداری کند.

کد خبر 614103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.