علم تبلیغات شرکت های تبلیغاتی

در دنیای تکنولوژی امروز برای ماندن و رقابت کردن در حوزه تبلیغات نیاز به داشتن علم و تخصص های مربوطه در این زمینه هست. اصلی ترین منابع مهم برای هر شرکت تبلیغاتی علم و دانش و تخصص است و این ها هستند که فرق شرکت های تبلیغاتی موفق و شرکت های تبلیغاتی ناموفق را مشخص می کنند.

یک شرکت تبلیغاتی موفق استراتژی خود را جوری می چیند که هم در حوزه مدیریت و هم حوزه کارمندان علم خود را با توجه به نیاز جامعه بیشتر کنند و از به روز ترین و پیشرفته ترین تجهیزات سینمایی برای انجام خدمات تبلیغاتی استفاده کنند.

مدیریت علم تبلیغاتی بسیار مساله پر اهمیتی است که شامل فرهنگ سازی سازمانی و رهبری اطلاعات درست می باشد. در شرکت های تبلیغاتی، هر چه خلاقیت و جسارت در انجام کارهایی که تا حالا انجام نشده است و برای مردم جذابیت بسیار زیادی دارد انجام بشود باعث پیشرفت یک شرکت تبلیغاتی می شود. یک شرکت تبلیغاتی اگر قصد موفق شدن و برنده شدن نسبت به شرکت های تبلیغاتی دیگر را دارد ناچار است که علم خود را به روز می کند و این مسیر را همیشه ادامه بدهد. در اصل علم تبلیغات را چیزی جز کسب دانش تبلیغات جدید نمی توان گفت.

در صفحه ای با عنوان لیست بهترین شرکت‌های تبلیغاتی/ معرفی ۱۰ آژانس تبلیغاتی خلاق از سایت مهرنیوز جمله قشنگی از هنری فورد نوشته شده که به این شرح است: شرکتی که بخاطر صرفه جویی در هزینه‌ها، تبلیغات خود را متوقف می‌کند. مانند کسی است که برای صرفه جویی در وقت ساعتش را متوقف کند. این جمله بسیار جای تامل و بحث دارد.

در قدیم تبلیغات معمولا به صورت های سنتی به صورت تبلیغات چاپی در بروشورها، مجلات، روزنامه، بیلبوردها و... یا تبلیغات پر هزینه تر در رادیو و تلویزیون بود. اما با پیشرفته تکنولوژی و همه گیر شده شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی تبلیغات مسیر خود را عوض کرد و ذائقه ی مردم هم به شدت به روز تر شد. شناخت علم تبلیغات به کمک شرکت های تبلیغاتی آمده است تا بتوانند کارفرماهای خود را راضی نگه دارند و در راستای اهداف آن ها خدمات تبلیغاتی ارائه بدهند.

به طور مثال برای خدمات چاپ تبلیغاتی باید طراحان شرکت تبلیغاتی اصول طراحی را بدانند و نسبت به نرم افزارهای طراحی مسلط باشند. علم تبلیغات شناخت هنر است. داشتن علم تبلیغات باعث می شود که مشتریان یک شرکت تبلیغاتی فروش خود را چندین برابر کنند و از هنر علم تبلیغاتی یک شرکت تبلیغاتی استفاده کنند. وقتی یک شرکتی از تبلیغات خود راضی هست و با تبلیغاتی که انجام داده است توانسته است فروش خوبی را داشته باشد صد در صد دوباره پیش شرکت تبلیغاتی می رود که برایش خدمات تبلیغاتی ارائه کرده است، حال این خدمات تبلیغاتی می تواند شامل تیزر های تبلیغاتی، فیلم های تبلیغاتی، تیزرهای صنعتی، فیلم های آموزشی، عکاسی تبلیغاتی و صنعتی و ده ها خدمات دیگری که شرکت های تبلیغاتی ارائه می دهند می تواند باشد.

چگونه می توانیم علم تبلیغاتی به دست آوریم؟

به دست آوردن علم تبلیغاتی هم مانند سایر علوم دیگر نیازمند آموزش می باشد. فرضا شما اگر بخواهید زبان انگلیسی یاد بگیرید راه های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی می باشد. از تحصیلات دانشگاهی گرفته تا شرکت در آموزشگاه های آموزش زبان انگلیسی، دیدن فیلم های آموزشی، بودن در محیط هایی که افراد زبان انگلیسی صحبت می کنند و ده ها روش دیگر که هر کسی با توجه به شناخت و روحیه ای که از خود دارد می تواند آموزش زبان انگلیسی را بیاموزد. برای داشتن علم تبلیغاتی هم باید آموزش دید. معمولا بهترین روش برای ورود به حوزه تبلیغات شرکت کردن در کلاس های دانشگاهی و آموزشگاه های سینمایی می باشد.

فرضا اگر شما می خواهید یک کارگردان تبلیغاتی بشوید باید اصول اولیه ی فیلمسازی را بدانید. وظایف یک کارگردان را بشناسید و تمرین های کارگردانی انجام بدهید. خواندن کتاب ها و مقالات آموزشی مختلف تبلیغاتی کمک شایانی می تواند به شما بکند. دیدن کلیپ ها و تیزرهای تبلیغاتی به روز دنیا و بعد از آن تحقیق کردن در مورد ساخت این تیزرها و دیدن پشت صحنه های ساخت آن ها به شما کمک می کند که این علم را به خوبی به دست آورید. یکی از مواردی که همیشه در حوزه های سینمایی و تبلیغاتی به افراد کمک خیلی فراوانی می کند و به جرات می توان گفت تاثیر خیلی بیشتری نسبت به دانشگاه ها و آموزشگاه های سینمایی و هنری دارد کاراموزی به عنوان دستیار دوم یا سوم می باشد.

بیشتر بخوانید: محتوای تبلیغات بر پایه علم و دانش باشد

شاید یک پروژه نیاز به دستیار سوم هم نداشته باشد ولی هر کاری که از دستتان بر می آید انجام بدهید تا سر صحنه فیلمبرداری حضور داشته باشید و از نزدیک کارهایی که یک کارگردان، فیلمبردار، صدابردارد، بازیگران و دیگر عوامل انجام می دهند را مشاهده کنید. حتی اگر این شانس را داشته باشید که از شروع پیش تولید، تولید و پس تولید یک کار در کنار گروه سازنده باشید علم بیشتری را نسبت به کارهای تبلیغاتی می توانید کسب کنید.

کد خبر 614076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.