روایت روزهای پرشکوه اصفهان را باید با زبان تازه گفت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش کنیم هیچ شهروندی ناراضی از شهرداری نرود و هیچ شهروندی در تعامل با بخش‌های مختلف مدیریت شهری دچار ناامیدی از بهبود اوضاع نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه یکم آبان‌ماه_ در نطق میان دستور شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: نقل است در روزهای سخت صدر اسلام، در زمانی که قبایل مختلف بر سر ریشه‌کنی اسلام متحد و مصمم شده بودند و در حال لشکرکشی به مدینه بودند، پیامبر (ص) با پیروی از مشورت سلمان دستور کندن خندق دادند. حین کندن خندق به سنگی رسیدند، پیامبر با سه ضربه تیشه سنگ را شکستند و با هر ضربه مژده فتح روم، ایران و شام را دادند.

وی افزود: امروز ما شرایط سخت مسلمانان را در زمان جنگ احزاب نداریم، اما از این جهت شباهت داریم که تمام دشمنان اسلام برای دشمنی با یکدیگر متحد شده‌اند، از تجزیه‌طلبان و سلطنت‌طلبان تا همجنس‌بازان و منافقان؛ در واقع تمام هم و غم خود را برای فشار به کشور گذاشته‌اند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در همین شرایط رهبر ما در جمع نخبگان از امید به آینده سخن می‌گوید و در جمع مسئولان تمام این اتفاقات اخیر را از سر انفعال دشمن می‌داند که در مقابل ملت ما مستاصل شده است و به هر نحوی می‌خواهد ثبات کشور را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: در تحلیل رخدادهای یک ماه اخیر اگر چه نمی‌توان از ضعف عملکردها گذشت، اما آنچه در ادامه شاهد بودیم تلاش همه‌جانبه‌ای با هدف براندازی بود که توفیقی هم نداشت و طی یک ماه از ادعای سقوط شهرها به بوق زدن در خیابان رسید.

صالحی گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی بارها شاهد پیش‌بینی‌های ساده‌لوحانه معاندان در خصوص تغییر نظام بوده‌ایم، اما امروز سران اروپایی دور هم جمع می‌شوند و با اتهام‌زنی از قدرت نظامی ایران گلایه می‌کنند.

وی افزود: با وجود این مباحث باید به خود یادآوری کنیم که لازمه رسیدن به جامعه نبوی «فاستقم کما امرت» است، به قول سردار عزیز نترسید، نترسیم و نترسانید.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فراموش نکنیم بخشی از شکاف اجتماعی موجود و برخی از این اعتراض‌ها نتیجه مستقیم عملکرد ما است، به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «این‌جوری نیست که ما هیچ اشکالی نداریم، فقط دشمن خارجی است که دارد [مشکل ایجاد می‌کند]؛ مگس روی زخم می‌نشیند؛ زخم را خوب کنید، زخم را نگذارید به وجود بیاید. ما اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، نه این شبکه‌ها می‌توانند اثر بگذارند، نه آمریکا می‌تواند هیچ غلطی بکند.»

وی با بیان اینکه لازم است هر کدام از ما در مدیریت شهری و در حوزه مرتبط با کار خودمان ببینیم چه عاملی منجر به نارضایتی و ناامیدی شده است، خاطرنشان کرد: هر عضو شورای اسلامی شهر، هر مدیر و هر کارمندی که خدای ناکرده در این مسیر قدم بردارد؛ تکمیل‌کننده نقش دشمنان و عامل التهاب در جامعه است.

صالحی با بیان اینکه تلاش کنیم هیچ شهروندی ناراضی از شهرداری خارج نشود، اظهار کرد: لازم است تمام تلاش خود را به کار گیریم تا هیچ شهروندی در تعامل با بخش‌های مختلف مدیریت شهری دچار ناامیدی از بهبود اوضاع نشود، هیچ یک از مردم نباید فساد را سیستماتیک تلقی کنند، هیچ اصفهانی نباید بابت داشتن چنین شهری حس تحقیر داشته باشد و خود را تحقیر کند. در چنین حالتی است که می‌توانیم با عزمی راسخ نسبت به آینده امیدوار باشیم.

وی ادامه داد: البته در روزگاری که نارسانه‌ها و ربات‌های مجازی در تلاش هستند تا با سوءاستفاده از برخی کاستی‌ها در یک مسیر طولانی و پرافتخار در انتشار اغراق‌آمیز خبرهای تلخ از یکدیگر سبقت گیرند، فرصتی بگذاریم تا خوبی‌ها را با هم مرور کنیم.

قصه قهرمانان گمنام روایت شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از پس توییت‌های آلبانیایی و استوری‌های سعودی و جهان‌خواری که عبور کنیم و کمی با عینک واقع‌گرایی همین اطراف خود را ببینیم به حتم خبرهای امیدآفرینی وجود دارد که به جهت آن به ایرانی بودن، اصفهانی بودن و توفیق خدمتگزاری به مردم در مدیریت شهری به خود ببالیم.

وی تصریح کرد: امروز می‌خواهم قصه قهرمانان گمنامی را روایت کنم که با ما زیر آسمان همین شهر نفس می‌کشند، اما هجمه شناختی و ترکیبی همه‌جانبه علیه ایران عزیز ما را از دیدن و تکریمشان غافل کرده است؛ بله، ما نباید این واقعیت‌های نزدیک را ببینیم تا به اسم آزادی اسیر رویاهای خام و دور سربازان حکومت‌هایی باشیم که در قرن ۲۱ هنوز با پادشاهی و استعمار برای ما از در باغ سبز دموکراسی می‌گویند.

صالحی با بیان اینکه نوجوانان این شهر باید از شهدای آتش‌نشان شهرمان بیشتر بدانند، خاطرنشان کرد: لازم است بدانند ما قهرمانانی مانند رسول امینی، حمید حشمت و مهدی کاظمی را از اتوبوس‌رانان داریم که افتخار جانبازی و از جان‌گذشتگی را برای خدمت به مردم شهر برگزیدند تا خدشه‌ای به خدمت‌رسانی و دارایی مردم وارد نشود. قهرمانان ما جمشید رحمانی و جواد فولادی از همکاران مترو هستند که علی‌رغم محدودیت‌ها و خطرها در روز آشوب، از مسئولیتشان کوتاه نیامدند، هر چند به قیمت خانه‌نشینی‌شان تمام شود.

وی ادامه داد: نوجوانان این شهر باید محمدرضا صفدریان، قهرمان مدال‌آور یخ‌نوردی جهانی این شهر را بشناسند که متواضعانه از تخصص خود برای نجات جان مردم شهر انفاق می‌کند و البته برخی از این ستاره‌ها باید بیشتر دیده شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز مدیریت شهری مفتخر به حضور نخبگان و مخترعانی است که با دانش خود خدمت‌رسانی به مردم را در بالاترین سطح دانش رسانده‌اند و با فروتنی در کنار ما مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: یادمان نرود که فناوری‌های نوین گاهی برای اولین بار به این شهر آمده، هر چند که گذشت زمان و عادی‌انگاری باعث شده است که آن‌ها را فراموش کنیم.

صالحی گفت: از فناوری‌های نوین در حوزه پسماند و انرژی، ابتکار عمل‌هایی مانند دستگاه نمک‌پاش در ماشین‌آلات و ابتکارهای تازه و فناوری‌های بومی در ساخت مترو تا تولید آسفالت‌های مقاوم و تلاش برای تولید بردهای الکترونیکی حمل‌ونقل و ده‌ها دستاورد دیگر حاصل تلاش نخبگان و جوانان همین شهر است که باید در کنار خدمات برای مردم شهر روایت شود.

وی تصریح کرد: روز نوجوان را در پیش داریم و نوجوانان ما برای نقش‌پذیری در اداره شهر باید بیشتر دیده شوند و بیشتر ببینند. روایت روزهای پرشکوه اصفهان و سرآمد شدنش در استقبال‌های بی‌نظیر و شگفت‌آور هیئت‌های خارجی از پیشرفت و تاریخ این دیار و میزبانی شایسته و مهمان‌نوازانه از هم‌وطنان را باید با زبان تازه گفت تا بدانیم موقعیت هر کدام از ما در امروز و فردای ایران قوی کجا است.

کد خبر 614067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.