دهان شویه مخصوص ایمپلنت ( نکات کلیدی )

ایمپلنت دندان نوعی درمان برای بی دندانی می باشد که نسبت به رقیب های خود دارای مزایای بسیاری است. یکی از این مزایا طول عمر بسیار بالای ایمپلنت دندان است.

این مزایا باعث شده است که ایمپلنت دندان دارای محبوبیت بسیار زیادی در بین بیماران شود. همانطور که می دایند هر درمان نیازمند مراقبت های مخصوص به خود می باشد که باید آن ها را رعایت کرد. ایمپلنت دندان نیز از این قاعده خارج نمی باشد و بعد از این درمان باید مراقبت هایی را انجام داد. در این مقاله قصد داریم به بررسی دهان شویه مخصوص ایمپلنت بپردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت دندان و قیمت آن می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

مزایای استفاده از دهان شویه

استفاده از دهان شویه پس از ایمپلنت دندان دارای مزایای مخصوص به خود می باشد. دهان شویه ها می توانند بوی بد دهان را از بین ببرند از طرفی نیز از ایجاد پلاک در بین دندان های شما جلوگیری می کنند. در حقیقت دهان شویه ها می توانند عفونت ها، قارچ و باکتری را نیز از بین ببرند.

دهان شویه مخصوص ایمپلنت دندان

یکی از مراقبت هایی که پس از انواع ایمپلنت دندان دارای اهمیت بسیار زیادی است حفظ سلامتی دهان و دندان ها می باشد. که یکی از موارد حفظ سلامتی دهان استفاده از دهان شویه است. اما باید به این نکته دقت کرد که دهان شویه نمی تواند جای مسواک و نخ دندان را بگیرد. پس دهان شویه جایگزینی برای مسواک و نخ دندان به حساب نمی آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طول عمر ، انواع و قیمت ایمپلنت های کره ای می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

قیمت ایمپلنت کره ای

دهان شویه ها دارای انواع متفاوتی می باشد که هر کدام از آنها دارای کاربردی مخصوص به خود هستند. اما بهتر است بعد از ایمپلنت دندان از برخی دهان شویه ها استفاده نکنیم. معمولا در جلسه مشاوره پزشک متخصص در این باره به شما توضیح هایی را ارائه می دهد.

بعد از ایمپلنت از چه دهان شویه استفاده نکنیم؟

همانطور که در بالا نیز گفته شد برخی از دهان شویه ها را بهتر است پس از ایمپلنت دندان استفاده نکنید. دهان شویه های که حاوی الکل می باشند در این دسته قرار می گیرند. از طرفی نیز دهان شویه های الکلی می توانند باعث کاهش ترشح بزاق دهان شوند که بسیار مهم است زیرا بزاق دهان می تواند PH دهان را تنظیم کند و به از بین رفتن باکتری ها و پلاک ها کمک می کند.

عوارض استفاده از دهان شویه مخصوص ایمپلنت

همانطور که در قسمت های بالایی مشاهده کردید دهان شویه دارای مزایای مخصوص به خود می باشد اما عوارضی نیز به همراه دارد. بهتر است بعد از ایمپلنت دندان درباره استفاده از دهان شویه از پزشک خود سوال کنید.

یکی از عوامل مهم در بروز عوارض دهان شویه ، استفاده بیش از حد آن است. از طرفی نیز استفاده طولانی مدت از دهان شویه می تواند کلسیم موجود در دندان ها را از بین ببرد پس مهم ترین نکته در این بخش نظر پزشک و استفاده به اندازه از آن می باشد.

نحوه استفاده از دهانشویه

یکی دیگر از مواردی که شما باید آن را بدانید نحوه استفاده از دهان شویه است که کاری بسیار ساده می باشد. بهتر است قبل از دهان شویه از مسواک و نخ دندان استفاده نمائید و پس از آن مقداری از دهان شویه را وارد دهان خود کنید و پس از مدت 30 الی 60 ثانیه آن را خارج نمائید. ما به شما پیشنهاد می کنیم پس از استفاده از دهان شویه تا مدتی از هیچ نوع ماده ی غذایی استفاده نکنید تا دهان شویه در دهان شما باقی بماند و وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

دهان شویه مخصوص ایمپلنت ( نکات کلیدی )

درصورت نبود دهان شویه چه کنیم ؟

در برخی از موارد ممکن است شما دسترسی به دهانشویه نداشته باشید یا پزشک معالج برای شما آن را تجویز نکرده باشد. در این شرایط شما می توانید از محلول رقیق شده آب نمک استفاده نمائید. در این روش شما می توانید از دو الی سه قاشق نمک در آب ولرم استفاده کنید.

همانطور که شما هم می دانید اکثر باکتری هایی که برای سلامتی دهان و دندان خطر ساز هستند در محیطی اسیدی فعالیت می کنند. آب نمک باعث می شود تا PH دهان شما به حالت خنثی و قلیایی تغییر کند.

مزایای استفاده از آب نمک

همانطور که در بالا نیز گفته شد دهان شویه هایی که دارای الکل هستند می توانند بر روی ایمپلنت دندان آثار مخربی را داشته باشند. اما آب نمک ها دارای الکل نیستند و این مورد یکی از مزایای آنها به شمار می رود.

موارد مهم در دهان شویه مخصوص ایمپلنت

همانطور که گفته شد به صورت کامل مواردی که باید درباره دهان شویه مخصوص ایمپلنت می دانستید مورد بررسی قرار گرفت. در این بخش قصد داریم آن ها را به صورت خلاصه برای یاد آوری بهتر بیان کنیم. در ابتدا باید گفت بهتر است درباره استفاده از دهان شویه با پزشک خود مشورت نمائید.

دهان شویه مخصوص ایمپلنت ( نکات کلیدی )

از دیگر موارد مهم می توان به این مورد اشاره کرد که به هیچ عنوان دهان شویه جایگزینی برای مسواک و نخ دندان نیست. از طرفی نیز دهان شویه ها دارای انواع متفاوتی هستند و بهتر است که در این بین از مدل های بدون الکل استفاده نمائید.

اگر از دهان شویه استفاده می کنید بیشتر از 60 ثانیه آن را در دهان خود نگه ندارید و بعد از آن، مواد غذایی را تا مدتی استفاده نکنید. در شرایطی که به دهان شویه دسترسی ندارید می توانید از آب نمک به عنوان جایگزین استفاده نمائید.

نتیجه گیری دهان شویه مخصوص ایمپلنت

در پایان این مقاله باید گفت استفاده از دهان شویه مزایای مخصوص به خود را دارد و می تواند از بوی بد دهان پس از ایمپلنت جلوگیری کند. از طرفی نیز اجازه ایجاد پلاک های جدید و عفونت را در دهان شما نمی دهد.

البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که استفاده از دهان شویه در شرایطی که در بالا گفته شد می تواند ضرر های خود را داشته باشد به همین علت نیز ما به شما پیشنهاد دادیم تا در این باره با پزشک خود مشورت نمائید.

کد خبر 614045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.