انعقاد قرارداد برای هر اتوبوس هزینه زیادی به شهر تحمیل می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هر اتوبوس چهار میلیارد تومان قیمت دارد و اگر قرار باشد قراردادهایی برای هر یک از اتوبوس‌ها منعقد شود، باید هزینه زیادی پرداخت شود، گفت: علاوه‌بر بازسازی ۵۵۰ دستگاه اتوبوس در شهریورماه، اقدامات دیگری در راستای تأمین اتوبوس باید صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه یکم آبان‌ماه_ در نود و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جلسه با خودروسازان داخلی، اظهار کرد: سه‌شنبه هفته گذشته جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و در آن جلسه بر اساس اینکه خودروسازان چه تعداد اتوبوس به شهر تحویل دهند، نتیجه‌گیری شد.

وی با بیان اینکه خودروسازان اعلام کردند که توانایی ساخت اتوبوس را دارند اما باید با آنها قرارداد بسته شود و پس از پیش پرداخت، کارگاه آنها برای ساخت اتوبوس تجهیز شود، ادامه داد: طی ۱۲ سال گذشته اتوبوسی توسط خودروسازان ساخته نشده و همین موضوع منجر به تداخل در سیستم اتوبوس‌سازی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خودروسازان برای ساخت اتوبوس نیازمند تجهیزات هستند، افزود: خودروسازان عنوان کردند که اتوبوس‌ها ۱۴ ماه دیگر وارد چرخه می‌شوند، اما برای این مدت نیز باید تدابیری اندیشیده شود، تعداد واگن‌های مترو نیز کم است که حمل‌ونقل عمومی را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه قیمت هر اتوبوس چهار میلیارد تومان است و اگر قرار باشد قرارداد برای هریک از اتوبوس‌ها منعقد شود باید هزینه زیادی پرداخت شود، گفت: علاوه‌بر بازسازی ۵۵۰ دستگاه اتوبوس در شهریورماه، اقدامات دیگری در راستای تأمین اتوبوس باید صورت گیرد.

چمران اضافه کرد: خودروسازان اعلام کردند به شرط آنکه وزارت کشور مبلغی پرداخت کند می‌توانند تا پایان سال ۷۰۰ اتوبوس تحویل دهند، وزارت کشور قرارداد دو هزار اتوبوس با شرکت عقاب را بسته و قرار است ۹۰۰ دستگاه به تهران تخصیص یابد اما به نظر نمی‌رسد این اقدام تا پایان سال عملیاتی شود.

وی در خصوص استعفای نخست وزیر انگلستان و حوادث این کشور، ادامه داد: در انتظار آشوب در ایران بودند اما دولت انگلیس سقوط کرد.

کد خبر 614035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.