تشکیل کنوانسیون جامع سلاح‌های هسته‌ای گامی برای تحقق امنیت در دنیا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه ابرقدرت‌ها به دلیل دارا بودن تسلیحات اتمی هیچ چشم‌اندازی برای نابودی آنها ندارند؛ لذا تشکیل کنوانسیون جامع سلاح‌های هسته‌ای می تواند گام موثری برای تحقق دنیای عاری از سلاح هسته‌ای باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، حسین نوش‌آبادی، در خصوص حمایت ایران از انعقاد کنوانسیون جامع سلاح‌های هسته‌ای، اظهار کرد: همه کشورهای دنیا تحت تأثیر تهدید تسلیحات هسته‌ای هستند و این امر دنیا را بی‌ثبات می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بمب اتم به معنای تهدید امنیت جهان است، خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی نیز هیچ کشوری حق ندارد در این راستا اقدام کند؛ لذا تشکیل باشگاهی از چند کشور برای تولید تسلیحات هسته‌ای امری غیرقانونی است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متأسفانه ابرقدرت‌ها به دلیل دارا بودن تسلیحات اتمی هیچ چشم‌اندازی برای نابودی آنها ندارند، ادامه داد: از سال ۱۹۴۶ تاکنون کشورهای زیادی در صدد تحقق دنیای عاری از سلاح‌های هسته‌ای هستند؛ در این راستا سازمان ملل قطعنامه‌ای نیز در سال‌های گذشته صادر کرد که لازم‌الاجرا برای همه کشورها بوده اما با بی‌اعتنایی مواجه شده است.

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی همواره از لازم‌الاجرا شدن معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای حمایت کرده است، افزود: بر این اساس مشاهده می‌شود کشورمان از ظرفیت صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده می‌کند و همواره از سازمان ملل منع اشاعه این تسلیحات را مطالبه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تشکیل کنوانسیون جامع سلاح‌های هسته‌ای می‌تواند گام مؤثری برای تحقق دنیای عاری از سلاح هسته‌ای باشد.

کد خبر 614033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.