درخواست رئیس شورا از استاندار اصفهان برای پیگیری تامین منابع مالی خط ۲ مترو

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از استاندار اصفهان به عنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری در خواست می‌شود که در پیگیری تأمین منابع مالی و سایر مباحث به پروژه مترو کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه یکم آبان‌ماه_ در نطق پیش از دستور شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالروز نطق امام خمینی (ره) در مخالفت با قانون کاپیتولاسیون، اظهار کرد: انقلاب اسلامی توانست سرافکندگی‌های کشور را حذف و سربلندی ایجاد کند.

وی با اشاره به روز برنامه‌ریزی و آمار، افزود: تمام دستگاه‌ها باید به این امر مهم اهتمام داشته باشند، البته برنامه‌ریزی در شهرداری از ۲۰ سال گذشته روز به روز تقویت شده به طوری که امروز در مرحله بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: گزارش بازنگری برنامه ۱۴۰۵ به تازگی در جلسه تلفیق ارائه شد، زیرا به دنبال این هستیم، برنامه‌ای قوی و مناسب برای اصفهان در طول چهار سال آینده تدوین شود، در این راستا با توجه به اقدامات انجام شده مجموعه مدیریت شهری باید وارد تدوین برنامه ۱۴۱۰ شود تا اصفهان برنامه خوبی پیش‌رو داشته باشد.

نورصالحی با اشاره به ورود دستگاه تی بی ام به تونل شرقی محور زینبیه تا چهارراه ابن سینا، تصریح کرد: در حوزه قطار شهری تلاش زیادی در حال انجام است و از تمام دست‌اندرکاران آن تشکر می‌کنیم؛ هر زمانی که زمینه فراهم می‌شود تا مردم و مسئولان در جریان پیشرفت پروژه قطار گیرند، به عنوان اعضای شورای ششم شهر در این برنامه‌ها حضور می‌یابیم تا اطلاعات لازم را مطرح کنیم.

در اجرای خط دو مترو از برنامه عقب هستیم که علت آن کمبود منابع مالی و اجرای آزادسازی است

وی با بیان اینکه از مسئولان استان نیز دعوت شود تا در چنین مراسم‌هایی شرکت و عظمت پروژه را مشاهده کنند، خاطرنشان کرد: از استاندار اصفهان به عنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری در خواست می‌شود که در پیگیری تأمین منابع مالی و سایر مباحث مورد نیاز به پروژه مترو کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در اجرای خط دو مترو از برنامه عقب هستیم که علت آن کمبود منابع مالی و اجرای آزادسازی است، در این راستا از تمام افرادی که در پروژه مسئولیت دارند، درخواست می‌کنم که اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شورای سازمان قطار شهری باید سالی دو تا سه مرتبه تشکیل تا موانع پیش‌بینی و رفع شود، گفت: قرارداد پروژه مترو با شرکت مپنا در حال پیگیری و تصویب است، البته اکنون نیاز به تأیید وزیر کشور دارد، از این رو پیش‌بینی می‌شود، تصویب نهایی این قرارداد تا پایان آذر به طول بینجامد. انتظار این است که هر دستگاهی که می‌تواند در سرعت کار نقشی داشته باشد، وارد عمل شود تا پروژه مترو سرعت گیرد.

نورصالحی افزود: سازمان مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری نیز به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای ساخت ایستگاه‌ها و نازک‌کاری‌ها است، زیرا احداث ایستگاه‌ها نیز باید سرعت گیرد.

وی با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر، گفت: شورای اسلامی شهر هر مصوبه‌ای که برای سرعت دادن به این پروژه‌ها لازم است، را حمایت می‌کند و در خدمت مدیرانی است که کار را به سرعت پیش می‌برند. از روابط عمومی قطار شهری، شورای ششم شهر و شهرداری می‌خواهیم که تلاش‌های در حال انجام را انعکاس دهند تا مردم از اقدامات بزرگ انجام شده در شهر آگاه شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، گفت: به دلیل تراکم دستور جلسات تقدیر از روشن‌دلان هفته گذشته فراهم نشد و امروز در خدمت آن‌ها هستیم.

کد خبر 614017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.