ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز شهر

شهردار رامسر گفت: لازم است از تمام ظرفیت‌های شهر به منظور راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز استفاده شود، در غیر این‌صورت محکوم به ماندن در کلاکولی و سایت زباله هستیم.

علی امینی‌شاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اولویت نخست شهرداری احداث تصفیه‌خانه شیرابه سایت کلاکولی با ایجاد راه دسترسی به محل و دریاچه شیرابه است و این عملیات ماه‌ها پیش آغاز شده است، اظهار کرد: پیگیر طراحی سازه تصفیه‌خانه طی جلسات متعدد شدیم و در فاز نخست طرح، ساختار اصلی همراه با برآورد هزینه به شورای اسلامی شهر ارسال شد.

وی با بیان اینکه در مرحله برگزاری مناقصه جهت اخذ پیمانکار هستیم، افزود: ۱۱ ماه است با جدیت پیگیر خرید دستگاه زباله‌سوز هستیم و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان طی قراردادی با دانشگاه‌ها بهره خواهیم برد.

شهردار رامسر خاطرنشان کرد: شهرداری در بحث زباله تر با دانشگاه‌های معتبر و مدیران سازمان انرژی‌های نو دیدار و گفت‌وگو داشته و از شهرداری به منظور بازدید از سایت کلاکولی و تبدیل وضعیت فعلی به فرصتی ارزشمند دعوت به عمل آمده است.

امینی‌شاد اضافه کرد: سازمان انرژی‌های نو به واسطه دانش و تجربه مدیرانش اندیشکده‌ای است که همانند دانشگاه‌ها مجهز به مدرن‌ترین روش‌ها و دانش‌های تخصصی در حوزه پسماند است.

وی ادامه داد: ساماندهی زباله‌های شهری حساسیت و ظرافت خاص خود را دارد و بعد از آغاز فرآیند تفکیک زباله از مبدا و مدیریت یکپارچه می‌توانیم در میان مدت تولید کود و برق داشته باشیم.

شهردار رامسر تصریح کرد: لازم است از تمام ظرفیت‌های شهر به منظور راه‌اندازی این زباله‌سوز استفاده شود، در غیر این صورت محکوم به ماندن در کلاکولی و سایت زباله هستیم؛ بنابراین باید تهدید سایت زباله را تبدیل به فرصت کنیم.

امینی‌شاد تاکید کرد: همان‌طورکه در خبرهای قبلی و گزارش‌های بازدید مجموعه مدیریت شهری از شرکت‌های فلاتک و سازمان‌های انرژی نو در بحث تخصصی مدیریت پسماند تاکید شد، خبرهای خوبی برای شهروندان داریم و مدیریت پسماند و رسیدگی به معضل دپوی زباله در سایت زباله اشکته چالِ جنگل کلاکولی و پیامدهای آن از مطالبه‌های دیرینه ساکنان رامسر است.

کد خبر 614015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.