سپاهان و ذوب‌آهن پاره‌های تن ورزش استان هستند/ اصفهان به پایگاه‌ملی المپیک تبدیل می‌شود

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گفت: باشگاه‌های ورزشی به ویژه، سپاهان و ذوب‌آهن پاره‌های تن ورزش استان اصفهان هستند، تعاملات با آنان همیشه انجام می‌پذیرد تا مشکلی نداشته باشند زیرا مردم با آنان زندگی می‌کنند و زمانی‌که حال‌شان خوب باشد گویا زاینده‌رود پر از آب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز _شنبه سی‌ام مهرماه_ جواد محمدی در نشست خبری که به‌مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش، با حضور اصحاب‌رسانه برگزار شد، با اشاره به بخشی از اقدامات اداره‌کل ورزش‌جوانان در چند ماه اخیر، اظهار کرد: از ابتدای فعالیتم در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، تلاش کردم بدون‌وقفه، با برنامه و بدون حاشیه لحظه‌به‌لحظه و هدف‌مند امور این اداره کل پیش رود، در همین راستا، با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا کنون مدیریت خوبی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم خدمت‌گذاری بدون‌منت است، افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، سعی شد در همین راستا حرکت کرده و به مردم خدمت رسانی کنیم. تاکنون در این دوره پیشرفت‌هایی در بخش توسعه، مدیریت، املاک و قسمت‌های مختلف داشته‌ایم و اتفاقات خوبی در حوزه ورزش رقم خورده است که از جمله آن می‌توان به برگزاری مجامعی که مدت زمان زیادی از کار افتاده بود اشاره کرد.

برگزاری مجامع انتخاباتی رشته‌های مختلف

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: تاکنون مجامع انتخاباتی رشته‌های ژیمناستیک، تنیس، بدنسازی و انجمن ورزش‌های رزمی برگزار شده است؛ مجامع عمومی سالیانه در چند هیئت انجام گرفته و تشریفات برگزاری مجامع سایر هیئت‌ها در حال انجام است. باید توجه داشت فردی که قرار است مسئولیت هیئت ورزشی را در استان پهناور اصفهان برعهده بگیرد باید تکلیفش مشخص شده باشد، تیمش را به درستی انتخاب کند تا رشته ورزشی مدنظر را پیش ببرد. البته تفکر و سیاست من نظارتی و حمایتی است، حامی رئیس انتخابی هیئت هستیم و سپس بر حسب ابلاغیه‌ها، مطالبه‌گر خواهیم بود.

محمدی با اشاره به برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی با حضور ۵۶ کشور، اضافه کرد: این مسابقات همچون یک المپیک کوچک است که یک ششم کاروان ۱۸۰ نفره ایران در آن، نمایندگان اصفهان بودند. درخشش نمایندگان اصفهانی در این مسابقات شایسته تقدیر است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مینی‌فوتبال جام‌پرچم با حضور ۱۱۰۰ تیم در بخش آقایان و بانوان، ادامه داد: ارائه خدمات و تجهیزات ورزشی برعهده دهیاران، بخش‌داران، فرمان‌داران و هیئت ورزش‌های بومی و محلی بود، بخش اعظم این جام برگزار شده و تیم برتر آماده مسابقات کشوری خواهد بود.

سپاهان و ذوب‌آهن پاره‌های تن ورزش استان هستند/ اصفهان به پایگاه‌ملی المپیک تبدیل می‌شود

نایب قهرمانی اصفهان در المپیاد استعدادهای برتر کشور

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: المپیاد استعدادهای برتر با همت رؤسای گروه‌ها و مدیران هیئت‌های ورزشی در مهرماه برگزار شد و اکنون در آخرین روزهای برگزاری آن هستیم. بیش از ۱۶ هزار ورزشکار از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کردند که در استان اصفهان میزبان چهار هزار نفر از آنان بودیم. ۴۰۰ ورزشکار اصفهانی در رشته‌های هندبال، بسکتبال و تنیس روی‌میز، جودوی دختران و بوکس پسران در این المپیاد شرکت کرده و افتخارات بسیاری کسب کردند. طی آخرین گزارش با افتخار باید اعلام کنم نایب‌قهرمانی اصفهان تثبیت شده و تا پایان امروز اعلام خواهد شد.

محمدی با تاکید براینکه خروجی استعدادهای برتر آینده ورزش قهرمانی کشور را می‌سازند، اضافه کرد: برای آمادگی این ورزشکاران ابتدا اقدامات لازم و حمایتی در استان‌ها باید انجام شود. شاید ورزشکاران برتر استعدادهای برتر به المپیک ۲۰۲۴ نرسند اما در المپیک جوانان ۲۰۲۶ سنگال و المپیک تابستانی لس‌آنجلس ۲۰۲۸ قطعاً نماینده خواهیم داشت.

نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم

وی در ادامه گفت: برای اداره امور ورزش و جوانان استان نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم. تاکنون کمترین میزان اعتبارات در بین دستگاه‌های اجرایی به این اداره کل تعلق میگرفته است و امیدواریم در آینده اعتبارات به صورت موردی به آن اختصاص یابد. البته با همکاری معاونت توسعه منابع استانداری اصفهان اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی خوبی در ردیف‌های ملی، به اداره کل ورزش و جوانان استان تخصیص یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به وظایف معاونت جوانان این اداره کل، تصریح کرد: تلاش کردیم وظایفی که به این دستگاه در حوزه جوانان محول شده را به خوبی انجام دهیم. در هیمن راستان، جلسات متعددی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان برگزار شده که مصوبات خوبی داشته است. در آینده نزدیک نتایج این جلسات به اطلاع مردم می‌رسد و جوانان از آن بهره مند خواهند شد.

گمانه زنی‌ها برای انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت جوانان اسلامی

محمدی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی ازدواج، اضافه کرد: در سفر ریاست‌جمهور و وزرای همراه، با حمایت استاندار چهار هزار میلیارد ریال اعتبارات تسهیلات برای ازدواج گرفتیم که رقم قابل‌توجهی است. پیگیری میزبانی و پایتختی اصفهان برای جوانان کشورهای اسلامی در سال ۲۰۲۳ صورت گرفته است که شهردار اصفهان به همراه اعضای شورای اسلامی شهر در این مسیر همکاری خوبی داشته‌اند. اولین جلسه تخصصی در این زمینه برگزار شده و مقامات عالی وزارت ورزش و جوانان در آخرین جلسه در جده عربستان میزبانی اصفهان را اعلام کرده‌اند، البته چند شهر و کشور برای میزبانی اعلام آمادگی کرده‌اند، بازدید خوبی از اصفهان صورت گرفته، اطلاعات لازم ارائه شده و امیدواریم استان اصفهان به‌عنوان پایتخت جوانان اسلامی انتخاب شود.

وی ادامه داد: برای بررسی مسائل ورزشگاه نقش جهان، شورای سیاست‌گذاری ایجاد و جلساتی تاکنون برگزار شده که امیدواریم یک‌بار برای همیشه شاهد حل مشکلات حقوقی و پروژه‌هایی که قرار است در دهکده المپیک اتفاق بیفتد، باشیم. با اجرایی شدن این پروژه قدرت نرم جمهوری‌اسلامی در سطح آسیا بالاتر از تمامی کشورها خواهد بود. این مجموعه چندین هزار پرونده حقوقی داشته که بسیاری از آن تاکنون رفع شده است. در ماه‌های آینده نیز سایر پرونده‌های حقوقی آن رسیدگی و حل و فصل خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: ۵۷ میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به پروژه دهکده المپیک در زمان آغاز به کار بنده در این سمت، از بین رفته بود. با فعالیت‌ها و پیگیری‌هایی که انجام شد، مناقصه، عقد قرارداد، پیمانکار و.. انجام گرفت. اگر از ۵۷ میلیارد مبلغی بازنگردد می‌گویند دستگاه ضعیف عمل کرد، همت شبانه‌روزی نیاز بود که انجام گرفت و به لطف خدا با تمامی کم‌وکاستی‌ها همه آن مبلغ برگشت، همین باعث شد اتفاقات عمرانی خوبی رقم بخورد.

محمدی با بیان اینکه در حوزه ورزش و جوانان نیز بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام داریم که برخی از آنها ۱۵ سال است روی زمین مانده است، اضافه کرد: دست خیرین را می‌بوسم و اگر در ورزش کمک کنند هر دو دست‌شان را می‌بوسم، از آنان در تخصیص و تکمیل پروژه‌ها کمک گرفتیم، استخری‌که دچار مشکلات زیادی بود به سمت افتتاح رسانده‌ایم، خیر چیزی جز احترام نیاز ندارد و باید با آنان جلسه گذاشت و همواره از آنان تقدیر کرد.

وی ادامه داد: سعی کردیم پروژه‌ها را به پایان برسانیم، اعتبارات سفر دولت به اصفهان بسته شده که ۱۸۰ میلیارد تومان است و به‌حدی باید پیگیری کنیم و مسئولان عالی‌رتبه حمایت کنند که شاهد این باشیم با حمایت همه‌جانبه این رقم به ۳۰۰ میلیارد تومان برسد؛ در آینده این اعتبارات به پروژه‌های استان کمک می‌کند، اجاره‌های معوق، پیگیری‌های مردمی و.. باید تسویه شود و به حساب خزانه واریز شده تا مجدداً درآمدها به حوزه ورزش تزریق شود. مزایده اماکن ورزشی نیز درحال انجام است.

اصفهان می‌تواند پایگاه اصلی کمیته ملی المپیک باشد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: برای باشگاه‌های اصفهانی که پاره‌های تن ورزش استان هستند هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهیم چراکه اگر حال این باشگاه‌ها خوب باشد، حال شهر همچون زمانی که زاینده رود جاری است خوب می‌شود. علاوه براین، با پیگیری‌های انجام شده، تاکنون مسئولان وزارتی از استان اصفهان بازدیدهایی داشته‌اند و جلساتی نیز با رؤسای فدراسیون‌ها و مدیران پیشین و کنونی کمیته ملی المپیک برگزار شده است. با این اقدامات می‌توان امیدوار بوده در آینده اصفهان پایگاه اصلی کمیته ملی المپیک باشد.

محمدی اضافه کرد: اگر این پایگاه در استان مستقر شود شاهد افزایش چشم‌گیر ملی‌پوشان در رشته‌های مختلفی خواهیم بود و در مسابقات بین‌المللی به‌عنوان نماینده کشورمان شرکت خواهند کرد. تمامی این‌ها در راستای این است که بخش عمده جامعه را درگیر ورزش کنیم و با میزان رضایت‌مندی، مردم را به‌سمت ورزش بکشانیم.

وی گفت: در زمان حضورم در ذوب‌آهن، زمین‌چمن ورزشگاه ملت را به‌نام مرحوم فروتن نام‌گذاری کردیم و اکنون نیز خانه وزنه‌برداری را به‌نام استاد صیف‌زاده نام‌گذاری خواهیم کرد، البته باید تشریفات قانونی و اجرایی صورت بگیرد. در این‌زمینه جلساتی داشتیم؛ درخصوص مشکلات زمین فوتبال خورزوق نیز باید متذکر شوم مقدمات کار برای آن انجام شده و بدانید در صورت تکمیل، زمین خورزوق در آینده یکی از پایگاه‌های اصلی فوتبال در اصفهان خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: علت تجدید مزایده‌اماکن ورزشی ایرادات آئین‌نامه‌ای بود و قصد داشتیم برخی بندها را به‌نفع ورزش تغییر دهیم اما باید پیش‌بینی‌هایی انجام می‌شد ولی دستگاه‌های نظارتی در این زمینه به‌ما هشدار دادند، به‌همین دلیل استرداد و ابطاع سپرده به مردم انجام نگرفت.

محمدی اضافه کرد: پول رضا شکاری را با هزار زحمت و دردسر و دادگاه غیرحضوری در زمان کرونا زنده کردیم، با دو تیم حقوقی همکاری کردیم، باوجود تحریم‌های ناجوان‌مردانه، دستمزدشان را پرداخت کردیم و حق‌آموزش یا همان حق‌رشد که پیش از حضور من آغاز شده بود در زمان من نتیجه گرفت و همه پول دریافت و هزینه امور باشگاه ذوب‌آهن شد.

وی تصریح کرد: درخصوص پرونده فسخ غیرموجه و غیرقانونی رضا شکاری صفر تا صد اقدامات به حضور من در این باشگاه برمی‌گردد و فقط ابلاغ آن پرونده مانده بود که بعد از ترک ذوب‌آهن پیروزی به‌نام ذوب‌آهن شد؛ اما پول آن پرونده بعد از دو سال هنوز نیامده است. پرونده و غرامتی که پیروزی دیپلماسی برای ورزش کشور بود و بالغ بر چندین میلیارد تومان به‌شمار می‌رود؛ از مدیران فعلی ذوب‌آهن بپرسید آن مبلغ هم‌اکنون کجاست.

سپاهان و ذوب‌آهن پاره‌های تن ورزش استان هستند/ اصفهان به پایگاه‌ملی المپیک تبدیل می‌شود

پرداخت همه بدهی‌های اداره کل ورزش و جوانان به ورزشکاران، مدیران و خدمت رسانان

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در پرونده‌های خارجی بسیاری از باشگاه‌ها در دادگاه‌های بین‌المللی محکوم می‌شوند اما در زمان مدیریت بنده، در هیچ پرونده‌ای محکوم نشدیم و پرونده‌های مفتوح را نیز پیروز شدیم. بدهی‌ها در دوران مدیریت به‌واسطه مدیران قبلی سر به فلک کشیده بود با این وجود همه بدهی‌ها به ورزشکاران، مربیان، مدیران و خدمت‌رسانان پرداخت شد.

محمدی اضافه کرد: در پرونده لورن وودز بازیکن تیم بسکتبال ذوب‌آهن ۳۰۰ هزار فرانک سوئیس محکوم بودیم، اما با یک مبلغ ناچیز توافق کردیم و پس از گفت‌وگوی صادقانه رفع مشکل کردیم و خطر رفع شد؛ پرونده کی‌روش استنلی و بدهی‌های داخلی که مبلغ زیادی داشت را نیز پرداخت و مختومه کردیم.

وی ادامه داد: در استان محدودیت فضای‌ورزشی داریم، طبق همکاری‌ها برای افزایش سرانه ورزش تلاش‌مان تکمیل اماکن ورزشی است که آخرینش سالن شهرک امام‌حسین در زینبیه بود که مشارکت خَیّر و اداره‌کل ورزش و جوانان به‌شمار می‌رود که در مدار خدمت قرار گرفته و اقدامات تبادل سند همکاری مشترک با آموزش‌وپرورش نیز فراهم شده است. در این خصوص با مسئولان عالی‌رتبه مکاتباتی داشتیم و مطالبات‌مان را مطرح کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تاکید کرد: جلسه شورای‌عالی در حضور استاندار، مدیران باشگاه‌ها و کارخانه‌ها برگزار و طرح موضوع شد و راهکار سیاست‌گذاری جدید در نظر گرفته شد تا در آینده از این اتفاقات پیشگیری خواهد کرد، هرچند هم‌اکنون نیز رشته‌هایی در این باشگاه‌ها اضافه شده و پیگیر هستیم تا شاهد انحلال تیم‌های ورزشی نباشیم؛ این ماجرا نیز به تصمیم‌گیری دقیق‌تر و مفصل‌تر نیازمند است.

محمدی اضافه کرد: فقط مجمع عمومی انتخاباتی هیئت موتورسواری در هفته‌های اخیر به تعویق افتاد، ما مکاتبه‌هایی با فدراسیون انجام دادیم اما در جهت آرام‌سازی جو مجمع آن لغو شد؛ همچنین مازیار ناظمی رئیس فدراسیون به‌عنوان رئیس مجمع مشکوک به کرونا بودند و تمایل داشتند که حتماً در مجمع شرکت کنند به‌همین دلیل آن را فعلاً لغو کردیم.

وی تصریح مرد: رشته سوارکاری و باشگاه‌های آموزشی، در اصفهان مفصل و بزرگ است، هیئت خوب و زحمت‌کش کار می‌کند، مدیریت مناسبی دارد، لازم به ذکر است باشگاه تخصصی نیز داریم که در اختیار بخش خصوصی است و بعضاً مراحل پایانی اخذ مجوز را پشت‌سر می‌گذارد، همچنین امیدواریم کمیسیون ماده پنج در ماه‌های آینده مجوز آن را صادر کند.

سپاهان و ذوب‌آهن پاره‌های تن ورزش استان هستند/ اصفهان به پایگاه‌ملی المپیک تبدیل می‌شود

پیگیر وضعیت مجموعه نقش جهان هستیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: باشگاه خوراسگان حق ورزش اصفهان است که به دامن ورزش برگردد، با نهادهای مربوطه پیگیری شده و تعیین‌تکلیف نهایی انجام خواهد شد. پیگیر مجموعه نقش‌جهان هستیم تا پروژه‌هایش تکمیل شود و همچنین مسائل حقوقی و مشکلات قضائی برای همیشه برطرف و سایت‌ها و پروژه‌های ورزشی تکمیل شوند.

محمدی تاکید کرد: هیئت‌دولت از ماه‌ها قبل از آمدن من به چارچوب مدیریت با انجام جلسات کارشناسی تخصصی با حضور مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط قبل بودجه‌بندی را بسته بود، وقتی آمدیم اعلام کردیم حق ورزش بیشتر است و با پیگیری طاقت‌فرسا و همراهی وزیر ورزش و جوانان عدد قابل‌توجهی برای استان تصویب شد؛ درخصوص تراکم جمعیت در سرانه‌ورزشی مشکل داریم، پروژه‌های نیمه‌تمام باید کامل و بخشی از آن برطرف شود. آمادگی همراهی با خیرین و بخش‌های خصوصی را داریم تا این مسائل نیز رفع و رجوع شود.

وی افزود: در ستاد ساماندهی امور جوانان دبیر کمیسیون شورای بانک‌های استان گزارشات ماهانه‌ای را به استاندار به‌عنوان رئیس ستاد توضیح داده است؛ میزان وام‌ها در جریان پرداخت بوده و یا تخصیص داده و همچنین پرداخت شده است، ما نیز پیگیری می‌کنیم تا موارد پیش‌رو پرداخت شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: درخصوص بحث فرونشست با کمیته تخصصی ستاد بحران تشکیل جلسات و هم‌فکری شده و ما نیز به‌عنوان مدیران ورزشی کارشناسی کردیم تا این دغدغه نیز رفع شود.

محمدی گفت: چند رویداد بزرگ ازجمله مسابقات تنیس فیوچرز، رقابت‌های بین‌المللی شمشیربازی با حضور هفت کشور در مدت‌زمان اخیر برگزار کرده‌ایم و برگزاری رویدادهای مهم دیگر نیز در دستور کارمان قرار دارد، از مدیریت عالی استان اصفهان این درخواست را داشته‌ایم؛ مقدمات برگزاری رویدادهای تقویمی و تورنمنتی را آماده خواهیم کرد تا تورنمنت‌هایی مانند نقش‌جهان دوباره احیا شود و با میزبانی در سایر رشته‌های اثرگذار به توسعه ورزش اصفهان کمک کنیم.

کد خبر 613917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.