خواص شگفت‌انگیز لیموشیرین چیست؟

مصرف منظم لیموشیرین، خستگی و ضعف بدن را برطرف می‌کند و باعث افزایش انرژی می‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لیموشیرین سرشار از ویتامین C، اسید سیتریک، روی و آهن است، بنابراین یکی از مفیدترین میوه‌ها برای درمان بیماری‌ها است. در صورت مصرف لیموشیرین با پوست داخلی آن بیش از ۷۷ میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رسد. لیموشیرین در سم‌زدایی و دفع سموم بدن بسیار مؤثر است.

متخصصان معتقدند که لیموشیرین می‌تواند تأثیرات منفی استرس و آلودگی هوا را خنثی کند. همچنین این میوه منبع مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به کاهش التهابات، تنظیم سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند. ویتامین C موجود در لیموشیرین به کاهش شدت و میزان علائم سرماخوردگی و بهبود آن کمک می‌کند و با تأمین آب بدن پس از تمرینات باعث کاهش گرفتگی عضلات در میان ورزشکاران می‌‎شود.

لیموشیرین از بروز پوکی استخوان و روماتیسم مفصلی جلوگیری می‌کند و به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. همچنین، به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتری از چشم‌ها در برابر عفونت محافظت می‌کند و مانع پیشرفت آب مروارید می‌شود. مصرف منظم این میوه خستگی و ضعف بدنی را برطرف می‌کند و باعث افزایش انرژی می‌شود. آب لیموشیرین سرشار از پتاسیم است و به درمان اختلالات ادراری مانند التهاب مثانه یا عفونت ادراری کمک می‌کند.

کد خبر 613914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.