تراز تجاری کشور سال ۱۴۰۲ مثبت می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روند رو به رشد صادرات در مقابل واردات و کاهش اختلاف این دو، گفت: با ادامه روند فعلی سال آینده تراز تجاری کشور مثبت می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان توسعه تجارت، «سیدرضا فاطمی امین» در بیست و ششمین سالروز ملی صادرات که با حضور «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری، «محسن رضایی» معاون اقتصادی رئیس جمهوری، «علیرضا پیمان پاک» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت و سایر مسئولان کشوری برگزار شد با اشاره به اینکه حضور شخص رئیس جمهور نشان دهنده اولویت صادرات برای کشور است اظهار کرد: صادرات برای مثبت شدن تراز تجاری کشور بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف صادرات را برای واردات انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: هر کشوری وارد کننده کالاهایی است که یا در کشور خود ندارد و یا توان تولید آن را ندارد و برای این واردات به پول نیاز دارد؛ بنابراین برای کسب پول مورد نیاز، به سراغ صادرات می‌روند.

وزیر صمت تصریح کرد: هر کشوری که بتواند صادرات بیشتری داشته باشد وضع بهتری دارد و این به معنای تراز تجاری مثبت است. خوشبختانه اعلام می‌کنم با روند فعلی تراز تجاری کشور در پایان سال آینده مثبت می‌شود.

وی تاکید کرد: واردات سال گذشته ۵۲ میلیارد و صادرات غیرنفتی ۴۷ میلیارد دلار بود و امسال در شش ماه ابتدایی این اختلاف به دو میلیارد دلار رسید و به‌زودی برای سال آینده این اختلاف از وضعیت منفی خارج و مثبت خواهد شد.

کد خبر 613899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.