آهک‌پاشی برای مقابله با انتشار آلودگی محیطی در سمنان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از اجرای فرآیند ضدعفونی و آهک‌پاشی مخازن زباله سطح شهر خبر داد.

مجتبی اعوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری در راستای ارتقای سطح سلامت و جلوگیری از انتشار آلودگی محیطی در شهر، حذف عوامل بیماری‌زا، خنثی کردن آب‌های اسیدی و حذف جلبک، گیاهان آبزی و باکتری‌ها از طریق تبدیل مواد آلی به معدنی، ۴۵۸۰ مخزن سطل زباله را در سطح شهر سمنان طی ماه جاری به صورت گردشِی شست‌وشو، ضدعفونی و آهک‌پاشی کرده است.

وی افزود: با توجه به بوی نامطبوع ناشی از زباله‌های خشک یا تر در مخازن زباله، عملیات شست‌وشو، آهک‌پاشی و ضدعفونی این مخازن در تمام مناطق و نواحی سطح شهر سمنان طبق برنامه به صورت مداوم در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدا در حفظ محیط زیست‌شهری، خاطرنشان کرد: عوامل این سازمان از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای شهروندان، تبلیغات رسانه‌ای و تشویق شهروندان به استفاده از سامانه سیوا (SIVA) به عنوان سامانه جامع هوشمند جمع‌آوری و فروش پسماند خشک از مبدا همواره در راستای سهیم شدن شهروندان در ارتقای سطح سلامت شهری، بهبود وضعیت محیط‌زیست و محیط زندگی تلاش می‌کند.

کد خبر 613856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.