مدیریت اراضی ملی در کلان‌شهرها با شهرداری‌ها باشد

شهردار تبریز با بیان اینکه در سطح کلان‌شهرها باید مدیریت اراضی ملی با شهرداری‌ها باشد، گفت: اصلاح قانون محدوده و حریم شهر از الزاماتی است که باید طبق تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ حریم شهرها و لزوم قرار گرفتن در اختیار شهرها بدون ملاحظات تقسیمات سیاسی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار اظهار کرد: اراضی ملی داخل محدوده در کلان‌شهرها، در اختیار شهرداری نیست؛ به همین دلیل و با نبود نظارت کافی از سوی شهرداری نمی‌توان از ساخت‌وساز غیرمجاز ممانعت کرد.

وی با تاکید بر اینکه در سطح کلان‌شهرها باید مدیریت اراضی ملی با شهرداری‌ها باشد، تصریح کرد: ضوابط سخت‌گیرانه میراث فرهنگی در حریم بافت تاریخی شهرها موجب خروج سکنه این بافت و متروکه ماندن آن شده است که انتظار می‌رود این ضوابط از سوی نمایندگان مجلس و دولت اصلاح و بازنگری شود.

شهردار تبریز خرید و افزایش اتوبوس‌های شهری را نیاز کلان‌شهرهای کشور دانست و افزود: کلان‌شهرها در راستای کاهش ترافیک شهری و آلودگی محیط زیست نیازمند تجهیز و نوسازی ناوگانی اتوبوسرانی خود هستند که دولت در این حوزه می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

وی بهره‌گیری از ظرفیت مناطق آزاد کشور با هدف وارد کردن خودرو به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرها را در زمینه رفع مشکلات مربوط به ترافیک شهرها مهم دانست و تصریح کرد: پرداخت نشدن سهم دولت از پروژه‌های ملی کلان‌شهرها همچون قطار شهری، مشکل دیگری است که نیازمند تعامل و پیگیری این موضوع از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

هوشیار اضافه کرد: فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خط دو متروی تبریز در انتظار تأیید معاون اول رئیس‌جمهور است که با اختصاص آن شاهد پیشرفت چشمگیر در عملیات عمرانی قطار شهری تبریز خواهیم بود.

کد خبر 613815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.