لزوم استفاده از فضاهای مازاد مدارس به عنوان فضای تجاری جهت درآمدزایی پایدار

نماینده شوراهای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: استفاده از فضاهای مازاد مدارس به عنوان فضای تجاری جهت درآمدزایی ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _شنبه سی‌ام مهرماه_ در جلسه نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: بهسازی و تعمیرات سرویس‌های بهداشتی مدارس در تعدادی مناطق استان انجام شده است و مابقی شهرها و روستاها با توجه به فصل شروع مدارس هنوز با این مشکل مواجه هستند که درخواست داریم این موضوع با اهتمام جدی‌تر دنبال شود.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام گرفته از طریق شورای عالی استان‌ها و رایزنی با وزارتخانه مجوز احداث سه زمین چمن مازاد بر سهمیه در نظر گرفته شده برای استان به شهرستان خانمیرزا و شهرستان بروجن اختصاص یافت.

عضو شورای عالی استان‌ها با اشاره به لزوم استفاده از فضاهای مازاد مدارس به عنوان فضای تجاری جهت درآمدزایی، تصریح کرد: آموزش و پرورش لازم است با استفاده بهینه از فضاهای مازاد آموزشی از جمله هنرستان کشاورزی برجویی و شمس‌آباد و خانه معلم نسبت به کسب درآمد اختصاصی اهتمام کند و همچنین نسبت به تجاری‌سازی فضای اطراف مدارس موجود در شهرها و روستاهای بزرگ جهت درآمدزایی و کسب درآمد پایدار به منظور انجام امور آموزشی بهداشتی و فرهنگی اقدام کند.

وی اضافه کرد: احداث شیلات و طرح طوبی ۱۰۰ هکتاری باغات با استفاده از چهار حلقه چاه آب هنرستان کشاورزی برجویی به منظور درآمدزایی در دستور کار قرار گیرد و از ماده ۷۵ خارج شود.

باقری گفت: مشکل اردوگاه باغ بهزاد که ۴۵ هکتار زمین به آن تخصیص داده شده اما با مشکل اجتماعی مواجه است، باید رسیدگی شود.

وی با اشاره به موضوع فروش زمین‌های مازاد و قدیمی که به آموزش و پرورش واگذار شده و بلاتکلیف مانده است، اضافه کرد: به منظور هزینه کردن درآمد ناشی از فروش زمین‌های مازاد آموزش و پرورش در ساخت و ساز مدارس و ایجاد امکانات رفاهی آموزشی برای دانش‌آموزان استان این موضوع باید پیگیری شود. تشکیل کارگروه شناسایی مشکلات آموزش و پرورش به صورت استانی و شهرستانی جهت شناسایی دقیق مشکلات آموزشی استان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 613795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.