لزوم انجام اقدامات موثر برای خواهرخواندگی همدان با سایر شهرها

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: اقدامات موثری در زمینه خواهرخواندگی با سایر شهرها انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید نظری امروز _شنبه سی‌ام مهرماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بحث خواهرخواندگی بین دو شهر همدان و کربلا اتفاقات بسیار خوبی به ویژه در حوزه‌های علمی و دانشگاهی رقم می‌خورد، اظهار کرد: از جمله این اتفاق‌های مبارک بین این دو شهر تبادل دانشجو است.

وی با اشاره به انجام نشدن اقدامات مؤثر در بحث خواهرخواندگی با سایر شهرها در همدان طی سالیان گذشته، ادامه داد: در سال‌های قبل اتفاقات چشمگیر و قابل توجهی در این خصوص رخ نداده است که جای تأسف دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در خصوص نتیجه‌بخشی خواهرخواندگی با شهر بخارا، گفت: امیدوارم در این دوره شورای اسلامی شهر شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

هدف از خواهرخواندگی‌ها، گسترش ارتباطات بین‌المللی است

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اعلام موضوع خواهرخواندگی با شهر کربلا، اظهار کرد: این موضوع باید به نتیجه برسد یا اینکه در صورت نتیجه‌بخش نبودن نباید اعلام می‌شد.

وی با بیان اینکه باید مشخص شود که خواهرخواندگی همدان و شهر کربلا به کجا رسیده است، افزود: موضوع خواهرخواندگی بین شهرها با هدف توسعه تبادلات و ارتباطات بین‌المللی مدیریت شهری کارآمد و مؤثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه تنها صرف انعقاد خواهرخواندگی با یک شهر و انجام نشدن اقدامات مؤثر در این راستا درست نیست، خاطرنشان کرد: امید است این خواهرخواندگی با سایر شهرها در داخل و خارج از کشور دستاوردهایی خوبی در حوزه‌های مختلف برای همدان داشته باشد.

کد خبر 613770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.