مادی‌های سطح منطقه ۹ ساماندهی می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان، پاکیزگی و نظافت سطح این منطقه، عملیات لایروبی و رسوب‌زدایی انهار با هدف روان‌سازی دفع پساب‌ها و جلوگیری از بروز آب‌گرفتگی معابر، افزایش بهداشت عمومی و پیشگیری از شیوع آلودگی‌های محیطی در حال انجام است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح پاکسازی و لایروبی انهار روباز و بسته به‌منظور روان‌سازی، دفع پساب‌ها و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع، کاهش مخازن نصب شده روی شبکه انهار و ساماندهی و رفع نواقص شبکه‌های زباله‌گیر و رسوب‌گیر، توسط عوامل خدمات شهری منطقه ۹ در حال اجرا است.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت آب‌های سطحی، افزود: پیش از آغاز فصل بارندگی، با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشگیری از بروز آب‌گرفتگی در سطح منطقه ۹، عملیات لایروبی انهار با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در دست اقدام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ متر مکعب لای، رسوب و ضایعات از کف انهار این منطقه شامل بخش‌هایی از مادی‌های قمیش، فدن، رهنان و نهر فرشادی خارج شده است تا هنگام بارش نزولات آسمانی مشکل آب‌گرفتگی در سطح معابر ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل آب‌گرفتگی انهار و معابر سطح شهر، رعایت نکردن نظافت توسط برخی از شهروندان است و گاهی مشاهده می‌شود که پسماند توسط عده‌ای از آن‌ها در معابر و انهار رها شده است که این امر باعث آب‌گرفتگی کانال‌ها در زمان بارندگی و ایجاد محیطی نامناسب برای تکثیر انواع حشرات و حیوانات موذی و انتشار عوامل بیماری‌زا می‌شود.

قاضی‌عسگر تاکید کرد: احیا و باززنده‌سازی مناظر طبیعی و نهرها در شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است که اهمیت این موضوع در خصوص نهرها و مادی‌های شهر به دلیل نقش و کارکردهای ویژه آن دوچندان است.

وی تصریح کرد: در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان، پاکیزگی و نظافت سطح منطقه ۹، عملیات لایروبی و رسوب‌زدایی انهار با هدف روان‌سازی دفع پساب‌ها و جلوگیری از بروز آب‌گرفتگی معابر، افزایش بهداشت عمومی و پیشگیری از شیوع آلودگی‌های محیطی در حال انجام است.

کد خبر 613762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.